PdF:SZc038 Didaktika českého jazyka 2 - Informace o předmětu
SZc038 Didaktika českého jazyka 2
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/0/1.3. 15 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Adam Veřmiřovský, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Adam Veřmiřovský, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Absolventi předmětu budou mít pestřejší výběr možností, jak uchopit výuku českého jazyka didakticky pokud možno moderně a účelně.
- Výstupy z učení
- Studentstvo bude po absolvování předmětu s to:
- vymezit cíl výuky;
- s ohledem na cíl výuky najít a aplikovat moderní výukové metody;
- vzít v potaz individuálnost žákyň a žáků (studentek a studentů);
- s ohledem na předchozí body nastavit adekvátní hodnocení;
- dohled(áv)at si v současné literatuře další materiály pro inspiraci. - Osnova
- 1. Cíl výuky českého jazyka. 2. Metody výuky českého jazyka. 3. Individuálizace výuky českého jazyka. 4. Hodnocení žactva/studentstva v hodinách českého jazyka. 5. Diskuse.
- Literatura
- Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Příručka VIII, Dílna psaní : od sebevyjádření k písemné argumentaci / Jeannie L. Steelová ... [et al.] Praha : Kritické myšlení, c2007
- ČAPEK, Robert. Líný učitel : jak učit dobře a efektivně. 1. vydání. Praha: Raabe, 2017, 140 stran. ISBN 9788074963445. info
- ČAPEK, Robert. Líný učitel : cesta pedagogického hrdiny. 1. vydání. Praha: Raabe, 2018, 175 stran. ISBN 9788074963872. info
- ČAPEK, Robert. Moderní didaktika : lexikon výukových a hodnoticích metod. Vydání 1. Praha: Grada, 2015, 604 stran. ISBN 9788024734507. URL info
- JANÍK, Tomáš. Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, 120 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-186-7. info
- STUCHLÍKOVÁ, Iva, Tomáš JANÍK, Zdeněk BENEŠ, Martin BÍLEK, Karla BRÜCKNEROVÁ, Miroslava ČERNOCHOVÁ, Věra ČÍŽKOVÁ, Hana ČTRNÁCTOVÁ, Leoš DVOŘÁK, Kateřina DYTRTOVÁ, Blažena GRACOVÁ, Ondřej HNÍK, Martina KEKULE, Klára KOSTKOVÁ, Milan KUBIATKO, Michal NEDĚLKA, Jarmila NOVOTNÁ, Miroslav PAPÁČEK, Jan PETR, Michaela PÍŠOVÁ, Dana ŘEZNÍČKOVÁ, Jan SLAVÍK, Antonín STANĚK, Martina ŠMEJKALOVÁ, Marie TICHÁ, Josef VALENTA, Jiří VANÍČEK, Naďa VONDROVÁ, Radka ZÁVODSKÁ, Vojtěch ŽÁK a Věra ČÍŽKOVÁ. Oborové didaktiky : vývoj – stav – perspektivy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 465 s. ISBN 978-80-210-7769-0. info
- Výukové metody
- Konzultace, příp. zážitkové metoda (dle počtu studentů).
- Metody hodnocení
- Podmínkou absolvování zkoušky je samostatná ukázka (zážiková metoda) či písemná příprava vlastní výuky, která je v souladu s vyučovanými postupy. Přesnější instrukce osobně.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/SZc038