PdF:ISPk03 Support Measures for Pupils wi - Course Information
ISPk03 Support Measures for Pupils with Special Educational Needs in School
Faculty of EducationAutumn 2022
- Extent and Intensity
- 0/0/.3. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Kateřina Štrausová, DiS. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Supplier department: Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education - Timetable
- Sat 15. 10. 8:00–11:50 učebna 55
- Prerequisites
- 75 % attendance, creation case study of pupil with special edicational needs to supporting arrangement
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS15)
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5)
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5, specialization Anglický jazyk a literatura)
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5, specialization Francouzský jazyk a literatura)
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5, specialization Hudební výchova)
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5, specialization Německý jazyk)
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5, specialization Ruský jazyk)
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5, specialization Speciální pedagogika)
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5, specialization Všeobecný směr)
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5, specialization Výtvarná výchova)
- Course objectives
- Explain and define various levels of supportive measures to pupils with SEN provided in mainstream inclusive schools.
- Learning outcomes
- Outcomes: - student be able to explain and describe levels of supportive measures to pupils with SEN - student be able to make case study of pupil with SEN with application of supportive measures
- Syllabus
- - The Educational Act - Supportive measures for pupils with special needs – necessary support due to mental handicap or disabled cognitive results - Supportive measures for pupils with special needs – necessary support due to physical disability or illness - Supportive measures for pupils with special needs – necessary support due to visual impairment - Supportive measures for pupils with special needs – necessary support due to hearing impairment - Supportive measures for pupils with special needs – necessary support due to PAS or particular mental illnes - Supportive measures for pupils with special needs – necessary support due to disordered communication
- Literature
- required literature
- • BASLEROVÁ, P. a kol. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb, Část II. Diagnostické domény pro žáky se zrakovým postižením. Olomouc: PdF UP, 2012. ISBN 978-80-244-3051-5.
- • VALENTA, M. a kol. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb, Část II. Diagnostické domény pro žáky s mentálním postižením. Olomouc: PdF UP, 2012. ISBN 978-80-244-3055-3
- • VRBOVÁ, R. a kol. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb, Část II. Diagnostické domény pro žáky s narušenou komunikační schopností. Olomouc: PdF UP, 2012. ISBN 978-80-244-3056-0
- • ČADOVÁ, E. a kol. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb, Část II. Diagnostické domény pro žáky s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním. Olomouc: PdF UP, 2012. ISBN 978-80-244-3052-2.
- • POTMĚŠIL, M. a kol. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb, Část II. Diagnostické domény pro žáky se sluchovým postižením. Olomouc: PdF UP, 2012. ISBN 978-80-244-3053-9
- • ČADILOVÁ, V., THOROVÁ, K., ŽAMPACHOVÁ, Z. a kol. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb, Část II. Diagnostické domény pro žáky s poruchou autistického spektra. Olomouc: PdF UP, 2012. ISBN 978-80-244-3054-6.
- OPATŘILOVÁ, Dagmar. Edukace osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami (Education of Persons with Severe Disability and Multiple Disability). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 186 pp. ISBN 978-80-210-6221-4. info
- OPATŘILOVÁ, Dagmar. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, 146 s. ISBN 8021038195. info
- Teaching methods
- seminar, theoretical presentations, discussion
- Assessment methods
- Case study.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 4 konzultace.
- Enrolment Statistics (Autumn 2022, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2022/ISPk03