PdF:AJ3401 Didaktika anglického jazyka 1A - Informace o předmětu
AJ3401 Didaktika anglického jazyka 1A
Pedagogická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 0/2/0. kombinované studium: výuka v blocích. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ3401/Kombi01: Pá 29. 9. 9:00–10:50 učebna 56, Pá 13. 10. 9:00–10:50 učebna 56, Pá 27. 10. 9:00–10:50 učebna 56, Pá 10. 11. 9:00–10:50 učebna 56, Pá 1. 12. 9:00–10:50 učebna 56, Pá 15. 12. 9:00–10:50 učebna 56, J. Zerzová
AJ3401/Kombi02: Pá 29. 9. 11:00–12:50 učebna 10, Pá 13. 10. 11:00–12:50 učebna 10, Pá 27. 10. 11:00–12:50 učebna 10, Pá 10. 11. 11:00–12:50 učebna 10, Pá 1. 12. 11:00–12:50 učebna 10, Pá 15. 12. 11:00–12:50 učebna 10, J. Zerzová
AJ3401/Prez01: Po 8:00–9:50 učebna 12, J. Zerzová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Lower Secondary School English Language Teacher Training (program PdF, N-AJ2A) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (angl.) (program PdF, N-ZS) (3)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-AJ2) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (4)
- Cíle předmětu
- The course focuses on different methods and approaches in English language teaching (ELT). At the end of the course students will be able to demonstrate an understanding of the main concepts and ideas and to apply different methods and approaches in English language teaching (ELT). Students will be able to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
- Výstupy z učení
- After completing the course, students
will be able to think critically and express their opinion on the subject matter (methods and approaches used in English language teaching)
will be able to participate in discussions about topics in question
will be able to share with other students their learning and teaching experience and reflect on it in relation to methods and approaches used in English language teaching
will be able to demonstrate newly acquired knowledge including relevant terminology
will be able to apply principles of various methods and approaches of English language teaching in their teaching - Osnova
- 1. Introduction, course requirements, presentations
- 2. Grammar-Translation Method
- 3. Direct Method
- 4. Audio-Lingual Method
- 5. TPR
- 6. Suggestopedia
- 7. Communicative approach
- 8. The role of mother tongue in foreign language teaching
- 9. Task-based learning
- 10. Lexical approach
- 11. CLIL
- 12. Eclectic approach, post-method era, learner-centred approach.
- Literatura
- povinná literatura
- RICHARDS, Jack C. a Theodore S. RODGERS. Approaches and methods in language teaching. Third edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2014, x, 410. ISBN 9781107675964. info
- LARSEN-FREEMAN, Diane a Marti ANDERSON. Techniques & principles in language teaching. 3rd ed. Oxford: Oxford University, 2011, xix, 252. ISBN 9780194423601. info
- neurčeno
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : the essential guide to English language teaching. Third edition. London: Macmillan, 2011, 414 stran. ISBN 9780230729827. info
- LEWIS, Michael. Implementing the lexical approach :putting theory into practice. Edited by Cherry Gough. Hove: LTP Teacher training, 2001, 223 s. ISBN 1-899396-60-8. info
- Teaching collocation : further developments in the lexical approach. Edited by Michael Lewis - Jane Conzett. Reprint. Hove: LTP Teacher training, 2001, 245 s. ISBN 189939611X. info
- Výukové metody
- seminar, group discussions, presentations, observation
- Metody hodnocení
- Assessment methods and criteria: 80% attendance, active participation (or moodlinka contributions), seminar work presentation, essay. Students who did not pass any course in ELT methodology - assigned reading and moodlinka contributions.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=3412
When/if taught online, students are requested to secure a good internet connection in order to participate in online lessons as indicated in the schedule. Students must attend these meetings with both the sound and camera on. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/AJ3401