PdF:IAJ02 Jazyková cvičení 1A - AJ - Informace o předmětu
IAJ02 Jazyková cvičení 1A - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (cvičící)
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Jan Kuda (cvičící)
Mgr. Eva Minaříková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Karolína Mistríková (cvičící)
Mgr. Petra Pašalov (cvičící) - Garance
- Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IAJ02/Kombi01: Pá 22. 9. 13:00–14:50 respirium (4. nadzemní podlaží), So 30. 9. 8:00–9:50 učebna 57, So 14. 10. 8:00–9:50 učebna 57, Pá 3. 11. 13:00–14:50 respirium (4. nadzemní podlaží), So 25. 11. 8:00–9:50 učebna 57, Pá 8. 12. 13:00–14:50 respirium (4. nadzemní podlaží), S. Homolka, P. Pašalov
IAJ02/Kombi02: Pá 22. 9. 15:00–16:50 učebna 5, So 30. 9. 10:00–11:50 učebna 57, So 14. 10. 10:00–11:50 učebna 57, Pá 3. 11. 15:00–16:50 učebna 5, So 25. 11. 10:00–11:50 učebna 57, Pá 8. 12. 15:00–16:50 učebna 5, J. Kuda, P. Pašalov
IAJ02/Prez01: St 11:00–12:50 učebna 12, K. Mistríková
IAJ02/Prez02: Út 15:00–16:50 učebna 58, J. Kuda
IAJ02/Prez03: Út 18:00–19:50 respirium (4. nadzemní podlaží), J. Kuda
IAJ02/Prez04: St 18:00–19:50 respirium (4. nadzemní podlaží), J. Kuda
IAJ02/Prez05: St 16:00–17:50 respirium (4. nadzemní podlaží), J. Kuda - Předpoklady
- NOW( IAJ01 Fonetika a fonologie 1A - AJ )
B1 according to SERRJ - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15) (2)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the intermediate Level. The basic study material is the coursebook Outcomes intermediate supplemented by various additional materials.Throughout the semester students will be encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students are going to be able to a) discuss everyday topics; b) communicate in everyday situations; c) read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and d) communicate in the language fluently.
- Výstupy z učení
- The student: - ´s language level is B1 in both spoken and written language; - has learned about the way learning centers and learner autonomy work in the lessons; - has read a book/a part of a book in English and has worked on his/her journal.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook Outcomes INTERMEDIATE (Student's book), see Literature bellow. The syllabus includes Units 1 to 4, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary. 1st/2nd/3rd lesson - placement test results analysis, Unit 1: First class 4/5th lesson - Unit 2: Feelings 6th lesson - Video based lesson 7th lesson - Progress test 8/9th lesson - Unit 3: Time off 10/11th lesson - Unit 4: Interests 12th lesson - Video based lesson 13th lesson - Final test Oral test is in the exam period.
- Literatura
- povinná literatura
- DELLAR, Hugh a Andrew WALKLEY. Outcomes. Second edition. Andover: National Geographic Learning, 2016, 213 stran. ISBN 9781305093348. info
- neurčeno
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. Fourth edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380. ISBN 9780521189064. info
- HEWINGS, Martin. English pronunciation in use : self-study and classroom use. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 192 s. ISBN 9780521619608. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use :pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, vi, 263 s. ISBN 0-521-01171-X. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use : [upper-intermediate & advanced]. Cambridge: Cambridge University Press, 1994, vi, 296. ISBN 0521423961. info
- Výukové metody
- learning centers, language advisory, pair, group and class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments (teaching practice task), learning centres, journal and self-reflection
- Metody hodnocení
- Requirements: Maximum number of points per semester: 100 Pass mark: 70 (part of this sum is also the final written and oral test, students must obtain at least 70% for these final tests - if not: two resits of the final test are offered) Written test: 40 points Oral test: 30 points; Progress test: 10 points. Other types of continuous assessment: 20 points FURTHER INFORMATION ON POINTS: PROGRESS TEST: 100-95% 10 POINTS 94-85% 8 POINTS 84-75% 6 POINTS 74-70% 4 POINTS LESS THAN 70% 2 POINTS
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Please, do not buy any textbooks before being told which ones in your first lesson by your teacher.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/IAJ02