PdF:AJ0324 Tvůrčí psaní krátkých poetický - Informace o předmětu
AJ0324 Tvůrčí psaní krátkých poetických a prozaických textů 2
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- online. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno asynchronně - Vyučující
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jaroslav Suchý (cvičící)
Mgr. Žaneta Voldánová (cvičící) - Garance
- Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- AJ0319 Tvůrčí psaní krátkých poetických a prozaických textů || AJ_CREA3 Tvůrčí psaní krátkých poetických a prozaických textů
English, at least B1 level - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-AJ3S) (4)
- English Language for Education (program PdF, B-AJ3SA) (4)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School English Language Teacher Training (program PdF, N-AJ2A) (6)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-AJ2) (6)
- Cíle předmětu
- At the end of the course students should have practiced writing more poems and stories in English - as this is the second part of the course. They will learn. Their overall proficiency in their writing skills is expected to improve.
- Výstupy z učení
- By the end of the course the students will:
learn some new techniques of writing
improve their abilities to critically comment on texts
recognize the quality of the written text from the point of its literary value
improve their writing skills - Osnova
- Diary introduction
- Association and its role in writing
- Short poem, looking for rhymes
- Dialogue in literary text
- Characterizing protagonists of the literary work
- Literatura
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : the essential guide to English language teaching. Third edition. London: Macmillan, 2011, 414 stran. ISBN 9780230729827. info
- LEACH, Heather a Robert GRAHAM. Everything you need to know about creative writing : (but knowing isn't everything--). New York: Continuum, 2007, 195 s. ISBN 9780826490216. info
- HARMER, Jeremy. How to teach writing. Harlow: Longman, 2004, vi, 154. ISBN 9780582779983. info
- Výukové metody
- On-line instruction; on-line contributions, discussions, commenting on other students's work, evaluating own work through the comments of the teacher and other students.
- Metody hodnocení
- Each student is expected to write a text on a weekly basis. The first draft will be uploaded in the Mood-Link-A (by a given day and time) to be discussed by all the other participants who will give the author positive feedback as well as constructive criticism - suggestions for changes (by a given day and time). After that the author will decide whether or not to incorporate the suggested changes and publish the final version in the Mood-Link-A (by a given day and time). This process will be repeated every week (i.e. all the steps are required for awarding a credit). Throughout the semester students are encouraged to think which activities and how they could be able to use or adapt for their own teaching.
- Náhradní absolvování
- Since the course is online, it is also appropriate for the students on foreign study stays.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=3726
- Contacting teachers: If needed, students can contact the teachers by e-mail. - Using AI: The purpose of the course is to share prosaic texts and poems written by humans with other humans. Therefore, the students are not allowed to use AI for creating texts or feedback. - Credit requirements: Upon successful completion of the course, you will earn 2 ECTS credits (1 credit for your texts, plus 1 credit for providing feedback to others). Each ECTS credit represents 25 to 30 hours of work. - Studijní opora
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=3726
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Výuka probíhá pouze online. Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň v10 studentů.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/AJ0324