PdF:FC2823 Popularizační akce - Informace o předmětu
FC2823 Popularizační akce
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/1. 1 den. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC2823/KombiOst01: Pá 27. 9. 9:00–10:50 laboratoř 86, T. Miléř, P. Sládek
FC2823/PrezOst01: Út 15:00–15:50 laboratoř 86, T. Miléř, P. Sládek - Předpoklady
- NOW( FC2021 Didaktika fyziky 1 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-FY2) (6)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je umožnit studentům získání specifických dovedností v oblasti popularizace vědy. Během praxe budou studenti pracovat na konkrétních popularizačních úkolech - výstupem je studentský “jarmark pokusů”. Každý student připraví krátkou demonstraci (pásmo 2 - 3 pokusů), kterou bude v závěru prezentovat žákům gymnázia. Cílem je žáky nadchnout pro téma, motivovat k dalšímu bádání.
- Výstupy z učení
- Student v průběhu kurzu získá základy interpretace, zdokonalí se v prezentačních a komunikačních dovednostech, jako je práce s hlasem nebo interakce s publikem. Naučí se, jak žáky zaujmout a nadchnout pro dané téma.
- Osnova
- Předmět je rozdělen do 4 vyučovacích bloků po 3 hodinách:
- 1. úvod, základy interpretace, ukázkové demonstrace, výběr konkrétních studentských pokusů
- 2. nácvik prezentačních dovedností, první ukázkové demonstrace studentů
- 3. příprava a nácvik dílčích studentských demonstrací
- 4. vlastní jarmark pokusů např. v prostorách VIDA! SC
- Literatura
- povinná literatura
- MAZÁČOVÁ, Nataša. Pedagogická praxe. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4.
- Kyriacou, Ch. (Ed.). (2008). Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál.
- Výukové metody
- praktický nácvik pedagogických dovedností na praxi
- Metody hodnocení
- aktivní účast při realizaci projektu
- Informace učitele
- Pro studenty na zahraniční stáži (ERASMUS aj.): Požadavky ke splnění předmětu budou individuálně nastaveny v kontextu absolvovaných předmětů na zahraniční stáži a také v souladu s cíli a výstupy z učení daného studijního programu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/FC2823