PdF:JVk062 FJ pro pedagogy II - Informace o předmětu
JVk062 Francouzština pro pedagogy II
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/1.3. 15 hodin. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. et Mgr. Marie Kala (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Mgr. Anna Maryšková (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVk062/OS01: Pá 27. 9. 16:00–18:50 učebna 19a, Pá 11. 10. 16:00–18:50 učebna 19a, Pá 8. 11. 16:00–18:50 učebna 19a, Pá 22. 11. 16:00–18:50 učebna 19a, Pá 6. 12. 16:00–18:50 učebna 19a, M. Kala
- Předpoklady
- Le cours est destiné aux étudiants en licence ayant acquis le niveau B1 du CECR (pour plus d'informations consulter le site http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Vstupní znalost jazyka min. na úrovni B1. - Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol (program PdF, N-SP2) (2)
- Speciální pedagogika (Specializace 2 - oftalmopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 3 - poruchy chování) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 4 - mentální postižení a poruchy autistického spektra) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 5 - souběžné postižení více vadami) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 6 - speciální andragogika) (program PdF, N-SPZP)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-AJ2) (2)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-DE2) (2)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (program PdF, N-FJ2)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-FY2) (2)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, N-CH2) (2)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-MA2) (2)
- Učitelství německého jazyka pro základní školy (program PdF, N-NJ2) (2)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-OV2) (2)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace služby (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace strojírenství (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro základní a střední školy - specializace obchod a služby (program PdF, N-SS)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství ruského jazyka pro základní školy (program PdF, N-RJ2) (2)
- Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-VZ2) (2)
- Cíle předmětu
- L'objectif du cours est d'approfondir la maîtrise de la langue au niveau B1 du Cadre européen commun de référence pour les langues, en particulier dans le domaine de l'expression orale, de corriger et d'améliorer la prononciation et la qualité de la langue parlée et enfin d'enrichir le vocabulaire des disciplines pédagogiques. A la fin du cours, l'étudiant est capable de comprendre les points essentiels quand un langage clair et standard est utilisé et s'il s'agit de choses familières, d’actualité ou de son domaine d’études. Il peut produire un discours simple et cohérent sur des sujets familiers et dans ses domaines d'intérêt. Il est capable de raconter un événement ou une expérience, décrire un but et exposer brièvement des raisons ou explications pour un projet ou une idée.
- Výstupy z učení
- - analyser des textes provenants des domaines pédagogiques - discuter des sujets académiques et des sujets d'actualité - rédiger des textes académiques (résumé) - donner une présentation - utiliser les structures grammaticales relatives au niveau B2
- Osnova
- - les systèmes scolaires européens - les universités en France, partir en stage Erasmus - les élèves à besoins éducatifs particuliers - l'école idéale
- Literatura
- doporučená literatura
- DUFOUR, Marion, Julie MAINGUET, Eugénie MOTTIRONI, Sergueï OPATSKI, Marion PERRARD a Ghislaine TABAREAU. Édito. 2e édition. [Paris]: Didier, 2018, 223 stran. ISBN 9782278087730. info
- SIRÉJOLS, Évelyne. Grammaire : 450 nouveaux exercices. Edited by Dominique Renaud. Paris: CLE International, 2002, 191 s. ISBN 2090337419. info
- POISSON-QUINTON, Sylvie, Reine MIMRAN a Michèle MAHÉO-LE COADIC. Grammaire expliquée du français : niveau intermédiaire : exercices. [Paris]: Cle International, 2003, 224 s. ISBN 2090337044. info
- Výukové metody
- Présentation d'actualités par étudiants, lecture régulière de la presse francophone, travail en groupes, discussions, exercices phonétiques, travail autonome sur la grammaire.
- Metody hodnocení
- Travaux pratiques. L'attribution de zápočet est conditionnée par l'assiduité de 75%, la participation active avec une préparation régulière et la réussite aux épreuves partielles au cours du semestre.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zkouškou. Povinná aktivní účast v kurzu a povinné odevzdávání průběžných úkolů. Interaktivní jazykový seminář. Výuka je synchronní, pravidelně, každý týden, dle platného rozvrhu na daný semestr. Podrobnější informace v Interaktivní osnově předmětu (Studijní materiály). Studenti obdrží před začátkem výuky email s instrukcemi a příslušným odkazem k výuce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/JVk062