PdF:RJ1021 Základy didaktiky ruštiny 2 - Informace o předmětu
RJ1021 Základy didaktiky ruštiny 2
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. v kombinovaném studiu 24 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Janina Krejčí, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Janina Krejčí, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RJ1021/Kombi01: Pá 27. 9. 14:00–15:50 učebna 54, Pá 11. 10. 14:00–15:50 učebna 54, Pá 25. 10. 14:00–15:50 učebna 54, Pá 8. 11. 14:00–15:50 učebna 54, Pá 22. 11. 14:00–15:50 učebna 54, Pá 6. 12. 14:00–15:50 učebna 54, J. Krejčí
RJ1021/Prez01: Čt 12:00–13:50 učebna 62, J. Krejčí - Předpoklady
- Znalost RJ na úrovni B1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - ruský jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-RJ3S) (6)
- Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (4)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základních vědomostí o hlavních a alternativních metodických směrech ve výuce cizích jazyků, teoriích osvojování cizích jazyků a řečových dovednostech v lingvodidaktice. Studenti se seznámí se specifickými potřebami a metodami výuky žáků ruského jazyka. Studenty budou diskutovány problémy současné učitelské profese, specifické potřeby žáků a zkušenosti vlastní praxe.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu studenti získají základní vědomosti o hlavních a alternativních metodických směrech ve výuce cizích jazyků, teoriích osvojování cizích jazyků a řečových dovednostech v lingvodidaktice. Studenti se seznámí se specifickými potřebami a metodami výuky žáků ruského jazyka. Studenti budou seznámeni s problémy současné učitelské profese.
- Osnova
- 1. Moderní principy rozvoje interkulturní komunikační kompetence.
- 2. Jazykový systém a funkce jazykových prostředků ve výuce RJ.
- 3. Receptivní a produktivní řečové dovednosti.
- 4. Interaktivní dovedností žáků v ruském jazyce.
- 5. Mediace v cizojazyčné výuce.
- 6. Hodnocení rozvoje komunikační kompetence žáků ZŠ v RJ. Zaměření se na formu a význam promluv.
- Literatura
- povinná literatura
- ROZBOUDOVÁ, Lenka a Jakub KONEČNÝ. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka kak vtorogo inostrannogo : jazykovyje sredstva. Vydání první. Praha: Karolinum, 2018, 118 stran. ISBN 9788024642772. info
- doporučená literatura
- JANÍKOVÁ, Věra. Didaktika cizích jazyků v integrovaném a interdisciplinárním pojetí. In Integrované přístupy k vyučovaniu cudzích jazykov - CLIL a LLIL. Cudzie jazyky v škole 4. 1. vyd. Nitra: Pedagogická fakulta UKF, 2007, s. 20-26, 6 s. ISBN 978-80-8094-225-0. info
- CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků : úvod do vědního oboru. Vyd. 1. Praha: Academia, 2006, 209 s. ISBN 8020012133. info
- PURM, Radko, Stanislav JELÍNEK a Josef VESELÝ. Didaktika ruského jazyka : vybrané kapitoly. Vydání třetí (rozšíře. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003, 250 stran. ISBN 8070411740. info
- CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků na přelomu staletí. 1. vyd. Rudná u Prahy: Editpress, 2001, 196 s. ISBN 8023874829. info
- Výukové metody
- Seminář. Workshopy a diskuze. Prezentace.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na semináři. Skupinová práce a diskuse. Písemný test na konci semestru. Ústní kolokvium v ruském jazyce.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Studijní opora
- https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2024/RJ1021/index.qwarp
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/RJ1021