SZc0027 Didactics of English Language and Literature 1

Faculty of Education
Autumn 2024
Extent and Intensity
0/0/.4. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching
Teacher(s)
Mgr. Eva Minaříková, Ph.D. (lecturer)
Bc. Tereza Mikulášková (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.
Supplier department: Department of Education – Faculty of Education
Timetable
Fri 11. 10. 14:00–15:50 učebna 72, Fri 1. 11. 13:00–14:50 učebna 36
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět se zaměřuje na různé metody a přístupy ve výuce anglického jazyka (ELT). Na konci kurzu budou studenti schopni prokázat porozumění hlavním konceptům a myšlenkám a aplikovat různé metody a přístupy ve výuce anglického jazyka (ELT). Studenti budou schopni činit informovaná rozhodnutí při výběru pozitivních aspektů různých metod a přístupů a vytvořit si vlastní eklektický přístup k ELT.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu student je schopen:
• kriticky myslet a vyjádřit svůj názor na danou problematiku (metody a přístupy používané ve výuce anglického jazyka).
• sdílet s ostatními studenty své zkušenosti s učením a výukou a reflektovat je ve vztahu k metodám a přístupům používaným ve výuce anglického jazyka
• zvolit relevantní prvky různých metod a přístupů výuky anglického jazyka pro svou výuku.
• se orientovat v kurikulu pro základní a střední školy a porozumět výstupům z učení formulovaným v RVP
Syllabus (in Czech)
  • Tradiční metody výuky angličtiny: Gramaticko-překladová metoda, přímé metody (1 hod.)
  • Alternativní metody: TPR, Suggestopedie (1 hod.)
  • Komunikační přístup a jeho varianty (1 hod.)
  • Eklektický přístup, postmetodická éra, přístup zaměřený na žáka (1 hod.)
  • Anglický jazyk v kurikulu základních a středních škol, výstupy z učení formulované v RVP (1 hod.)
Literature
    required literature
  • LARSEN-FREEMAN, Diane a Marti ANDERSON. Techniques & principles in language teaching. Oxford: Oxford University, 2011.
  • Common European Framework of Reference for Languages: Companion Volume. Council of Europe, 2018. Dostupné na https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-withnew-descriptors-2018/1680787989
    recommended literature
  • RICHARDS, Jack C. a Theodore S. RODGERS. Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2014.
Teaching methods (in Czech)
Seminář, četba, skupinové diskuze, demonstrace, reflexe.
Assessment methods (in Czech)
Aktivní zapojení do diskuzí, portfoliový úkol: esej na téma My approach to English Language Teaching.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 5 hodin.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2024/SZc0027