PdF:SZc0027 Didactics of English Language - Course Information
SZc0027 Didactics of English Language and Literature 1
Faculty of EducationAutumn 2024
- Extent and Intensity
- 0/0/.4. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching - Teacher(s)
- Mgr. Eva Minaříková, Ph.D. (lecturer)
Bc. Tereza Mikulášková (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.
Supplier department: Department of Education – Faculty of Education - Timetable
- Fri 11. 10. 14:00–15:50 učebna 72, Fri 1. 11. 13:00–14:50 učebna 36
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy (programme PdF, C-CV)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět se zaměřuje na různé metody a přístupy ve výuce anglického jazyka (ELT). Na konci kurzu budou studenti schopni prokázat porozumění hlavním konceptům a myšlenkám a aplikovat různé metody a přístupy ve výuce anglického jazyka (ELT). Studenti budou schopni činit informovaná rozhodnutí při výběru pozitivních aspektů různých metod a přístupů a vytvořit si vlastní eklektický přístup k ELT.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu student je schopen:
• kriticky myslet a vyjádřit svůj názor na danou problematiku (metody a přístupy používané ve výuce anglického jazyka).
• sdílet s ostatními studenty své zkušenosti s učením a výukou a reflektovat je ve vztahu k metodám a přístupům používaným ve výuce anglického jazyka
• zvolit relevantní prvky různých metod a přístupů výuky anglického jazyka pro svou výuku.
• se orientovat v kurikulu pro základní a střední školy a porozumět výstupům z učení formulovaným v RVP - Syllabus (in Czech)
- Tradiční metody výuky angličtiny: Gramaticko-překladová metoda, přímé metody (1 hod.)
- Alternativní metody: TPR, Suggestopedie (1 hod.)
- Komunikační přístup a jeho varianty (1 hod.)
- Eklektický přístup, postmetodická éra, přístup zaměřený na žáka (1 hod.)
- Anglický jazyk v kurikulu základních a středních škol, výstupy z učení formulované v RVP (1 hod.)
- Literature
- required literature
- LARSEN-FREEMAN, Diane a Marti ANDERSON. Techniques & principles in language teaching. Oxford: Oxford University, 2011.
- Common European Framework of Reference for Languages: Companion Volume. Council of Europe, 2018. Dostupné na https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-withnew-descriptors-2018/1680787989
- recommended literature
- RICHARDS, Jack C. a Theodore S. RODGERS. Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2014.
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, četba, skupinové diskuze, demonstrace, reflexe.
- Assessment methods (in Czech)
- Aktivní zapojení do diskuzí, portfoliový úkol: esej na téma My approach to English Language Teaching.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 5 hodin.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2024/SZc0027