PdF:PdDR_STV2 Current Questions 2 - Course Information
PdDR_STV2 Current Questions in Educational Theory 2
Faculty of EducationSpring 2002
- Extent and Intensity
- 0/0/10. Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc. (lecturer)
PhDr. Jarmila Svobodová, CSc. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Education (programme PdF, D-PD) (2)
- Course objectives
- Different approaches to a personality and its upbringing. The influence of the way of education to a personality development. An individual and a social group in the process of education. The conception of multicultural, global and alternative education.
- Syllabus (in Czech)
- Pojetí člověka a jeho výchovy. Proces výchovy. Pedagogické interakce ve výchovném procesu. Jedinec a sociální skupina ve výchovném procesu. Sebepoznání, sebevýchova a orientace osobnosti. Autorita jako výchovný problém. Hodnocení dítěte a jeho výchovné souvislosti. Vliv způsobu výchovy na rozvíjení osobnosti. Axiologické základy výchovy. Utváření mravní identity osobnosti. Koncepce multikulturní a globální výchovy. Alternativní výchovné koncepce a jejich možnosti.
- Literature
- Slavík,Jan:Hodnocení v současné škole.Praha:Portál,1999.
- Žilínek,Martin: Étos a utváranie mravnej identity osobnosti. Bratislava:Iris,1997.
- VALIŠOVÁ, Alena. Autorita jako pedagogický problém. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1998, 135 s. ISBN 8071846244. info
- HORKÁ, Hana and Alena HRDLIČKOVÁ. Výchova pro 21.století. Koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. (Education for 21th century. The conception of global education in the conditions of Czech schools.). Brno: Paido, 1998, 101 pp. ISBN 80-85931-61-3. info
- DRAPELA, Victor J. Přehled teorií osobnosti. Translated by Karel Balcar. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 175 s. ISBN 80-7178-134-7. info
- JŮVA, Vladimír and Jarmila SVOBODOVÁ. Alternativní školy (Alternative schools). Brno: Paido, 1996, 112 pp. ISBN 80-85931-19-2. info
- KUČEROVÁ, Stanislava. Člověk, hodnoty, výchova :kapitoly z filosofie výchovy. Vyd. 1. Brno: Vlastním nákladem, 1996, 231 s. ISBN 80-85668-34-3. info
- ČÁP, Jan. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV, 1996, 302 s. ISBN 80-85866-15-3. info
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995, 234 s. ISBN 80-85498-27-8. info
- PIKE, Graham and David SELBY. Globální výchova :Nabídka alternativních aktivit pro práci ve škole. Praha: Grada, 1994, 322 s. ISBN 80-85623-98-6. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: konzultace. Požadavky ke zkoušce: 1. Prokázat orientaci v teoretických základech dílčích témat obsahu předmětu. 2. Esej na některé z výše uvedených témat.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
Information on course enrolment limitations: Zapisují pouze doktorandi přijatí v roce 1999 a dále.
- Enrolment Statistics (Spring 2002, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2002/PdDR_STV2