PdF:PsSZ_VPS Vývojová psychologie - Informace o předmětu
PsSZ_VPS Vývojová psychologie
Pedagogická fakultajaro 2002
- Rozsah
- 1/0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Otto Čačka (přednášející)
doc. PhDr. Ivan Šmahel, CSc. (náhr. zkoušející)
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. PhDr. Otto Čačka
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Magda Nesnídalová - Předpoklady
- PsSZ_UPS Úvod do psychologie && NOW( PsSZ_SVPS Seminář k vývojové psychologii )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství biologie a geologie pro střední školy (program PřF, M-BI)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, M-BI)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství dějepisu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, M-FY)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, M-GR)
- Učitelství hry na klavír pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hry na varhany pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, M-CH)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství řízení sboru pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství sólového zpěvu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství tělesné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství věd o Zemi pro střední školy (program PřF, M-GE)
- Učitelství vizuální tvorby pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro střední školy (program FI, C-CV)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Cíle předmětu
- vývojová psychologie - vývoj - imaginativně-emot. funkce a jejich vývoj - ra.-kogn. funkce a jejich vývoj
- Osnova
- Předmět vývojové psychologie Metody vývojové psychologie Subjekt objektová interakce, činitelé vývoje Periodizace vývoje Psychologická charakteristika novorozence, kojence a batolete Charakteristika rac.-kogn. funkcí v dětství a prepubertě Změny a charakter imag.-emot. funkcí osobnosti dítěte Dětské duševní potíže, poškození a poruchy vývoje Obecná charakteristika dospívání Sebepoznání, sebepojetí a seberealizace v průběhu dospívání Některé specifické výchovné problémy v dospívání Charakteristika zralé osobnosti
- Literatura
- ČAČKA, Otto. Psychologie dítěte. 3. dopl. vyd. Tišnov: SURSUM, 1997, 156 s. ISBN 80-85799-03-0. info
- ČAČKA, Otto. Psychologie vrstev duševního dění osobnosti a jejich autodiagnostika. 1. vyd. Brno: Doplněk, 1997, 381 s. ISBN 80-85765-70-5. info
- ČAČKA, Otto. Přehled psychologie : obecné, dospívání a pracovní výkonnosti [Čačka,Ş1996]. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1996, 83 s. ISBN 80-210-0904-71. info
- VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1996, 353 s. ISBN 8071843172. info
- VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha, 1995, 108 s. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: přednáška
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2002, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2002/PsSZ_VPS