PdF:Bi1BP_ABIC Applied Biology Practice - Course Information
Bi1BP_ABIC Applied Biology Practice
Faculty of EducationSpring 2007
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Department of Biology – Faculty of Education
Contact Person: Ing. Helena Jedličková, Ph.D. - Timetable of Seminar Groups
- Bi1BP_ABIC/01: each odd Tuesday 16:10–17:50 učebna 2
Bi1BP_ABIC/02: each even Tuesday 17:05–18:45 učebna 2 - Prerequisites
- ZS1BP_PAEK Applied Ecology field praxis && ZS1BP_ZBUC Základy biologického učiva && ZS1BP_ABIC Aplikovaná biologie
ZS1BP_PAEK && ZS1BP_ZBUC && ZS1BP_ABIC - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 40 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/40, only registered: 0/40, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/40 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives (in Czech)
- Hlavní náplní cvičení je činnostní potenciál – další fáze dynamického modelu zkušenostního učení v programu „Biologie pro život a zdraví“ . Studenti se v průběhu semestru postupně dostávají do role asistenta pedagoga, při práci s žáky si prakticky ověřují zásady TUŽ a získávají zkušenosti nejen odborné, ale i didaktické, které by měly vést ke změně postojů pro TUR osobnosti budoucího učitele, což koresponduje s obsahovou náplní předmětu Praktikum ekologické výchovy a Základy biologie člověka a zdravovědy.
- Syllabus (in Czech)
- - aplikace integrovaných základních poznatků věd o živé a neživé přírodě a společnosti do praxe formou rozšiřující alternativní asistentské praxe, což by mělo vést nejen k hlubšímu pochopení zákonitostí na Zemi, ale i změně postojů, jako výrazu pochopení významu těchto znalostí pro vzdělávání, život a zdraví člověka, přírody a společnosti, pro praktické využití v osobním životě, pro základní vzdělávání, pro TUŽ a TUR - studenti budou procvičovat problematické pasáže z živé a neživé přírody formou aktivizujících metod vzdělávání - studenti připraví a zrealizují aktivity pro veřejnost ke Dni Země - studenti se zapojí do environmentálního výzkumu prostřednictvím celosvětového programu GLOBE - stav kvality prostředí na Kejbalech budou sledovat pomocí praktických činností programu Ozon - analýza, syntéza a hodnocení získaných zkušeností, jako start do didaktik.
- Literature
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání : pracovní verze pro potřeby pilotních škol. Edited by Jan Tupý - Jaroslav Jeřábek. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2002, 142 s. info
- BENNET, Jill and Roger SMITH. Nápady pro přírodovědu :soubor praktických námětů a zábavných činností pro vyučování prvouky a přírodovědy na 1. stupni základních škol. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 127 s. ISBN 80-7178-112-6. info
- HUTCHINGSOVÁ, Merryn and Alistair ROSS. Nápady pro vlastivědu. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 102 s. ISBN 80-7178-113-4. info
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je podmíněno aktivní účastí na cvičení a plněním zadaných úkolů v průběhu semestru.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: blok.
- Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/Bi1BP_ABIC