PdF:Bi1BP_ABIC Praktikum z aplik. biologie - Informace o předmětu
Bi1BP_ABIC Praktikum z aplikované biologie
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/1/0. blok. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Bi1BP_ABIC/01: každé liché úterý 16:10–17:50 učebna 2
Bi1BP_ABIC/02: každé sudé úterý 17:05–18:45 učebna 2 - Předpoklady
- ZS1BP_PAEK Terénní cvičení && ZS1BP_ZBUC Základy biologického učiva && ZS1BP_ABIC Aplikovaná biologie
ZS1BP_PAEK && ZS1BP_ZBUC && ZS1BP_ABIC - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Hlavní náplní cvičení je činnostní potenciál – další fáze dynamického modelu zkušenostního učení v programu „Biologie pro život a zdraví“ . Studenti se v průběhu semestru postupně dostávají do role asistenta pedagoga, při práci s žáky si prakticky ověřují zásady TUŽ a získávají zkušenosti nejen odborné, ale i didaktické, které by měly vést ke změně postojů pro TUR osobnosti budoucího učitele, což koresponduje s obsahovou náplní předmětu Praktikum ekologické výchovy a Základy biologie člověka a zdravovědy.
- Osnova
- - aplikace integrovaných základních poznatků věd o živé a neživé přírodě a společnosti do praxe formou rozšiřující alternativní asistentské praxe, což by mělo vést nejen k hlubšímu pochopení zákonitostí na Zemi, ale i změně postojů, jako výrazu pochopení významu těchto znalostí pro vzdělávání, život a zdraví člověka, přírody a společnosti, pro praktické využití v osobním životě, pro základní vzdělávání, pro TUŽ a TUR - studenti budou procvičovat problematické pasáže z živé a neživé přírody formou aktivizujících metod vzdělávání - studenti připraví a zrealizují aktivity pro veřejnost ke Dni Země - studenti se zapojí do environmentálního výzkumu prostřednictvím celosvětového programu GLOBE - stav kvality prostředí na Kejbalech budou sledovat pomocí praktických činností programu Ozon - analýza, syntéza a hodnocení získaných zkušeností, jako start do didaktik.
- Literatura
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání : pracovní verze pro potřeby pilotních škol. Edited by Jan Tupý - Jaroslav Jeřábek. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2002, 142 s. info
- BENNET, Jill a Roger SMITH. Nápady pro přírodovědu :soubor praktických námětů a zábavných činností pro vyučování prvouky a přírodovědy na 1. stupni základních škol. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 127 s. ISBN 80-7178-112-6. info
- HUTCHINGSOVÁ, Merryn a Alistair ROSS. Nápady pro vlastivědu. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 102 s. ISBN 80-7178-113-4. info
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je podmíněno aktivní účastí na cvičení a plněním zadaných úkolů v průběhu semestru.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Předmět připravované specializace Pěstitelství a environmentální vzdělávání.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/Bi1BP_ABIC