PdF:Bi1BP_ZNT4 Nature and Cultivation - The F - Course Information
Bi1BP_ZNT4 Nature and Cultivation - The Field
Faculty of EducationSpring 2007
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Department of Biology – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. - Timetable of Seminar Groups
- Bi1BP_ZNT4/01: each even Wednesday 9:45–10:30 Botanická zahrada Kejbaly
Bi1BP_ZNT4/02: each odd Wednesday 9:45–10:30 Botanická zahrada Kejbaly
Bi1BP_ZNT4/03: each even Wednesday 12:30–13:15 Botanická zahrada Kejbaly
Bi1BP_ZNT4/04: each odd Wednesday 12:30–13:15 Botanická zahrada Kejbaly
Bi1BP_ZNT4/05: each even Tuesday 9:45–10:30 Botanická zahrada Kejbaly - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives
- Cílem předmětu (princip heuristické výuky a sebereflexního ověřování znalostí v terénu) je, aby si studenti v praktických cvičeních ověřili platnost integrovaných teoretických poznatků z IVZ I-IV pro potřeby učitele v základním vzdělávání. Obsahem předmětu je druhá fáze dynamického modelu zkušenostního učení studentů Učitelství pro 1. st v programu „Biologie pro život a zdraví“ a praktická příprava seminárních prací k povinným předmětům. Za účelem těsného propojení teorie s praxí (dle RVP ZV pro potřeby ŠVP na základních školách v rámci oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a svět práce i průřezových témat – se zvláštním zaměřením na téma Člověk a zdraví) se klade důraz na integraci poznatků, nácvik dovedností a vytváření postojů praktickou činností studentů na základních biotopech, důležitých pro výuku v terénu. Předmět navazuje na znalosti z předmětu Přírodní školní zahrady, pěstitelství a chovatelství a dále se orientuje na odborné informace, metody a formy práce, které jsou pro žáky zajímavé. Bude vyučován v blocích. Je jedním z předmětů specializace.
- Syllabus
- 1. Trvale udržitelný život a rozvoj společnosti – biotopy ČR. 2. Práce s informacemi: multimédia, internet, knihovny, časopisy, sbírky aj. 3. Vlastní projekt na vytvoření biotopové školní zahrady 4. Kontaktní výuka s žáky v terénu střediska „Kejbaly“
- Literature
- PRIMACK, Richard B. Biologické principy ochrany přírody. Translated by Pavel Kindlmann - Jana Jersáková. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 349 s. ISBN 80-7178-552-0. info
- DOSTÁLEK, Petr. Česká biozahrada. Olomouc: Fontana, 2000, 184 s. ISBN 808617946X. info
- PARKER, Steve. O přírodě trochu jinak. Bratislava: Mladé letá, 1996, 122 s. ISBN 80-06-00728-4. info
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je ukončen zápočtem. Získání zápočtu je podmíněno plněním zadaných úkolů v průběhu semestru a úspěšným zakončením povinného předmětu ZS1BP_PBGP.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/Bi1BP_ZNT4