PdF:OV2MP_SET Moral probl.of contemp.society - Course Information
OV2MP_SET Moral problems of contemporary society
Faculty of EducationSpring 2007
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Milan Valach, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- PhDr. Milan Valach, Ph.D.
Department of Civics – Faculty of Education
Contact Person: Marie Baráčková - Timetable of Seminar Groups
- OV2MP_SET/01: Mon 18:00–18:45 učebna 41
OV2MP_SET/02: Wed 8:50–9:35 učebna 41
OV2MP_SET/03: Tue 11:35–12:20 učebna 42
OV2MP_SET/04: Tue 13:25–14:10 učebna 41 - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Civics (programme PdF, M-ZS5)
- Lower Secondary School Teacher Training in Civics (programme PdF, N-ZS)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kursu je analýza morálních problémů se vzláštním zřetelem k přípravě žáků na život v demokratické společnosti v kontextu globalizace a multikulturality.
- Syllabus (in Czech)
- 1) Pojem krize obecně a pojem morální krize. 2) Pojem individuum: co jsem já. 3) Co to je „moderní společnost“. 4) Morální krize moderní společnosti v jednotlivých projevech: osamělost (jako důsledek trhu a historicky nový fenomén) 5) - krize individuality: ztráta smyslu, únik - sekty a drogy 6) - krize individuality: ztráta mravní orientace, svět zábavy 7)- osamělý člověk tváří v tvář globálním ohrožením - ekologická krize, světová chudoba, střet kultur 8) Příklad selhání modernizačního procesu – nacismus. Otázky historické a kolektivní viny. 9) Naše národní tradice a totalitní dědictví. 10) Aktuální význam historického poučení dějinami totality: autoritářské hodnoty a postoje v radikálně novém světě - má demokracie perspektivu? Morální základy demokracie, problém jednoho dobra pro všechny. 11) Problém multikulturní společnosti. Která kultura, víra je nejlepší? Historická zkušenost. 12) Partnerský svět budoucnosti. Politická a ekonomická dimenze. 13) Humanistická morálka a výchova. Podmínkou udělení zápočtu je odevzdání seminární práce v rozsahu 10ti stran. Práce musí vycházet nejméně ze tří odborných knih (články se nepočítají). Práce musí rovněž obsahovat vlastní stanovisko k navrhovaným řešením, a to stanovisko teoreticky zdůvodněné! Vlastní názor studenta(ky) musí být rozveden až do praktických návrhů pro pedagogickou praxi.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/OV2MP_SET