PdF:SZ7BP_DFL2 Flash 8 - Course Information
SZ7BP_DFL2 Use Flash 8 for making multimedial distance learning materials 2
Faculty of EducationSpring 2007
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Department of Technical Education and Information Science – Faculty of Education
Contact Person: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. - Prerequisites (in Czech)
- Znalosti odpovídající obsahu Využití Flash 8 pro tvorbu multimediálních distančních opor 1
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 40 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/40, only registered: 0/40, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/40 - fields of study / plans the course is directly associated with
- English Language and Literature with a view to Education (programme PdF, B-SPE)
- Czech Language and Literature for Education (programme PdF, B-SPE)
- French Language and Literature (programme FF, B-SPE)
- Music for Education (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in History (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Physics (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Music (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Chemistry (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in German Language and Literature (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Civics (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Natural Science (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Technology and IT Education (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Arts (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Geography (programme PdF, B-SPE)
- Russian Language and Literature (programme FF, B-SPE)
- Special Education (programme PdF, B-SPD)
- Special Education for Education (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Foreign Languages - English (programme PdF, B-ZS)
- Lower Secondary School Teacher Training in Foreign Languages - French (programme PdF, B-ZS)
- Lower Secondary School Teacher Training in Foreign Languages - German (programme PdF, B-ZS)
- Visual Arts for Education (programme PdF, B-SPE)
- Arts for Education (programme PdF, B-SPE)
- Basics of Social Studies for Education (programme PdF, B-SPE)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je získání základních vědomostí a dovedností pro používání ActionScript 2. Naučit se vytvářet skript soustředěný do jednoho místa aplikace. Naučit se pracovat s funkcemi a proměnnými. Naučit se způsobům reakce na události. Naučit se dynamicky vytvářet instance základních objektů flashe a pracovat s nimi. Celá výuka je vedena s důrazem na čistotu kódu podle doporučení vývojářů Macromedia. S cílem umožnit snadnou spolupráci s grafiky a programátory při vytváření rozsáhlejších projektů s ohledem na snadnou opakovatelnost kódu.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Způsob návrhu interaktivní výukové opory(jak na problém, jeho specifikace s ohledem na didaktiku, obsah a užití, návrh grafické a interaktivní části z pohledu jejíhopoužití při výuce) 2. Základní prvky ActionScriptu 2 a 3(jazyk, syntaxe, orientace v on-line dokumentaci a v helpech, typy proměnných, umístění kódu na časovou osu a do externího souboru) 3. Instance objektů na scéně a způsoby přiřazení kódů(vytváření symbolů s vlastní inteligencí, podmínky if, if then, do while, switch case, for a jejich použití) 4. Deklarace a inicializace proměnných(striktní typování, používání, objekty typu Object pro uchování různých typů proměnných, proměnné na časových osách MovieClipů) 5. Objektově orientované programování(základní terminologie, statické a dynamické třídy, základní třídy implementované ve Flashi a příklady jejich použití) 6. Funkce, deklarace a volání(způsoby deklarací, funkce s a bez návratové hodnoty, předávání parametrů, vytváření funkcí, které umí používat default parametry) 7. Metody, vlastnosti a události základních tříd(praktické nasazení třídy Math, Key, Mouse, MovieClip, MovieLoader, Text, Sound a v závislosti na potřebách vzhledem k řešenému projektu popřípadě také dalších) 8. Ošetření událostí(ošetření událostí pomocí klasického událostního modelupro ActionScript2 a pomocí listenerů) 9. Dynamické vytváření objektů na scéně(dynamické vytváření objektů na scéně, instancionování objektů z knihovny dynamicky, načítání externích SWF, jejich řízení a volání jejich metod, načítání obrázků ze souborů) 10. Zacílení objektů, proměnných a funkcí(viditelnost globálních a lokálních proměnných, funkcí, zacílení objektů na scéně, zacílení objektů v různých úrovních) 11. Řízení animací pomocí ActionScriptu(jednoduché animace programátorsky,dynamické změny polohy, velikosti a pohyb v závislosti na objektech na scéně) 12. Složitější interaktivita(realizace multimediální studijní opory s vlastní inteligencí, jejíž obsah je závislý na oboru studia)
- Literature
- WEISS Nate, Flash MX 2004 professional pro vývojáře webovských aplikací, Brno: ZONER Press, 2004, ISBN 80-86815-12-9
- http://www.flash.cz
- http://www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126
- DEHAAN Jean, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X
- HARTMAN Patricia, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4
- http://www.jaknaweb.com/clanky/macromedia
- Assessment methods (in Czech)
- Zpracovaný projekt - multimediální distanční studijní opora, průběžné plnění úkolů pro samostatnou práci, úspěšné absolvování tří testů a ústní přezkoušení.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/SZ7BP_DFL2