PdF:SZ7MP_2NB2 Cizí jazyk D - jazyk německý - Informace o předmětu
SZ7MP_2NB2 Cizí jazyk D - jazyk německý
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. (plus 1 za zk). Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Marie Mészárosová (cvičící)
- Garance
- PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh
- Út 7:00–8:40 učebna 4
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
SZ7MP_2NB2/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Mészárosová - Předpoklady
- SZ7MP_1NB2 Cizí jazyk C - jazyk německý
Deutchkurs auf dem Sprachniveau B2. Die Voraussetzung für die Teilnahme ist der erfolgreich abgeschlossene Deutschkurs SZ7MP_1NB2. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura (program PdF, N-SS)
- Hlasová výchova (program PdF, N-SS)
- Hra na klavír (program PdF, N-SS)
- Hra na varhany (program PdF, N-SS)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Matematika (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství dějepisu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství hry na klavír pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hry na varhany pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství informatiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství rodinné výchovy a výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství řízení sboru pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství sólového zpěvu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství vizuální tvorby pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Vizuální tvorba (program PdF, N-SS)
- Výtvarná výchova (program PdF, N-SS)
- Základy společenských věd (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Dieser Sprachkurs bereitet die Studenten auf die Arbeit mit deutschen Fachtexten zu Studien- und Berufszwecken vor. Es wird mit Lese- und Hörtexten auf dem Sprachniveau B2 gearbeitet und spezifische Merkmale der Fachsprache in der Lexik, Grammatik und Stilistik werden berücksichtigt. Geübt werden auch mündliche Präsentationen sowie schreiben von Resümees, Kommentaren, Esseys und formellen Briefen.
- Osnova
- 1. Thema: Emotionen: Sehnsucht, Kulturschock, Gefühle erleben und ausleben Fertigkeiten:Zusammenfassung erstellen, beschreiben, Telefongespräche, vergleichen Grammatik: Partikeln, Verbvalenz 2. Thema:Universität und Weiterbildung: Studieren in Deutschland und in Tschechien, Zum Studium ins Ausland, Weiterbildung Fertigkeiten: Streitgespräch führen, Universität präsentieren, Schaubild beschreiben, Assoziogramm erstellen, Stellungnahme abgeben Grammatik: Nomen aus Verben und Adjektiven, Partizipialattribute 3. Thema: Wege zur Kunst: Lebensweg eines Künstlers, Architektur Fertigkeiten: Kurzreferat und Kurzvortrag halten, beschreiben, erklären Grammatik: Konjunktiv II, Partizipialattribute 4. Thema: Deutschland, die Schweiz und Tschechien in Europa: Der Weg zur Europäischen Union, die europäischen Institutionen Fertigkeiten: diskutieren besprechen, Vermutungen anstellen, informieren, zusammenfassen
- Literatura
- WILLKOP, Eva-Maria, Claudia WIEMER, Evelyn MÜLLER-KÜPPERS, Dietrich EGGERS a Inge ZÖLLNER. Auf neuen Wegen : Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe und Oberstufe. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2003, 280 s. ISBN 3190016402. info
- Metody hodnocení
- Sprachkurs, abgeschlossen mit einer Prüfung, die auch den Lehrstoff des Deutschkurses SZ7MP_1NB2 beinhaltet. Die Prüfung hat einen schriftlichen und mündlichen Teil. Der schriftliche Test besteht aus Hörverstehen, Leseverstehen, Sprachbausteinen und Schreiben. Die mündliche Prüfung ist die Präsentation des Studienfaches und des Themas der Diplomarbeit mit Recherschen der deutschen Fachliteratur (Internet, Publikationen, Zeitschriften.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/SZ7MP_2NB2