PdF:SC4BK_PZCP Natural science activities - Course Information
SC4BK_PZCP Natural science activities - experimental work
Faculty of EducationSpring 2008
- Extent and Intensity
- 0/0/.5. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (lecturer)
RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Department of Physics – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Zuzana Nováčková - Prerequisites
- (NOW( SC4BK_EVTD Aestetic - creative workshops )&&!NOWANY( SC4BK_EKSP Environmental education , SC4BK_MVSP Multicultural education , SC4BK_SoPo Social policy , SC4BK_SPIT Mediation and probation ))
Návrh, zhotovení a veřejná obhajoba vlastního projektu (jednoduchá experimentální pomůcka, popis a vysvětlení přírodního jevu, vlastní videoklip, sestavení výstavky apod.). Aktivní účast při hodnocení výsledků práce spolužáků. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Education (programme PdF, B-PD)
- Course objectives
- Cílem výuky je naučit studenty správnému a racionálnímu přístupu k vysvětlování různých přírodních jevů a naučit je přenést si některé z nich do školní třídy, tj. naučit je zhotovit jednoduchá experimentální zařízení, vystihující základní podstatu těchto často složitějších jevů. Výstupem pak bude například zhotovený a názorně vysvětlený experiment, nebo nepříliš rozsáhlý projekt v závěru obhajovaný před celou skupinou studentů.
- Syllabus
- 1. Zajímavé přírodní jevy, jejich pozorování a vysvětlení. 2. Experimenty se svépomocně vyrobenými pomůckami. 3. Improvizace a její úskalí. 4. Výstava přírodovědných exponátů. 5. Objekty. 6. Rozvíjení odhadu a pozorovacích schopností. 7. Modely jako prostředky názornosti. 8. Videoprogramy a jejich využití 9. Konkrétní realizace úloh.
- Literature
- Holt, J.: Proč děti neprospívají. Praha : Strom, 1994.
- Silberman, M. : 101 metod pro aktivní vyučování. Praha : Portál, 1997.
- Rojko, M. a kol.: Co by měl žák ZŠ umět z fyziky, chemie a přírodopisu. Praha : Prometheus 1998.ISBN 80-7196-110-8.
- Drozd, Z a kol.: Pokusnictví z volné ruky. Praha : Prometheus 2003. ISBN 80-7196-268-6.
- Bookmarks
- https://is.muni.cz/ln/tag/PedF:SC4BK_PZCP!
- Assessment methods (in Czech)
- Výuka: praktické semináře. / Ukončení: kolokvium (podmínky viz předpoklady předmětu).
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 15 hodin.
Information on course enrolment limitations: Předmět je povinnou součástí profilace Výchova ve volném čase
- Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/SC4BK_PZCP