AJ2RC_TEST Introduction to Testing

Faculty of Education
Spring 2009
Extent and Intensity
0/0/12. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Tamara Váňová (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
Department of English Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Jana Popelková
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Účelem kurzu Základy testování pro učitele je poskytnout informace o zásadách, teorii a praxi této metodické disciplíny. V jeho průběhu se studenti seznámí s popisem hlavních typů testů a naučí se mezi nimi rozlišovat, osvojí si základní pojmy používané při tvorbě a hodnocení testů, dozví se, jaké jsou výhody i nevýhody jednotlivých druhů testů, naučí se testy numericky hodnotit. Získají tak základ pro vytváření vlastních školních testů a pro hodnocení komerčních testů, které se na našem trhu objevily nebo objeví.
Syllabus (in Czech)
  • Definice, účel a druhy testů, test „správné a nesprávné odpovědi“ Základní výpočty při hodnocení testu Test „správné a nesprávné odpovědi“ Testy s volbou odpovědi Cloze testy Diktát Konstruované odpovědi Kompozice Reliabilita a validita testu Konstrukce školních testů Pretestace a zadávání testu Integrující testy a testové baterie Písemné části našich i zahraničních jazykových zkoušek
Literature
  • PALMER, Adrian S. and Lyle F. BACHMAN. Language testing in practice : designing and developing useful language tests. Oxford: Oxford University Press, 1996, vi, 377. ISBN 0194371484. info
  • BACHMAN, Lyle F. An investigation into the comparability of two tests of English as a foreign language. Edited by Bernard Spolsky. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1995, 228 s. ISBN 0521481678. info
  • CARROLL, Brendan J. and Patrick J. HALL. Make your own language tests : a practical guide to writing language performance tests. 1st ed. Oxford: Pergamon Press, 1985, xi, 172 s. ISBN 0-08-031547-X. info
  • Advanced in language testing. Edited by Bernard Spolsky. Arlington, Va.: Center for Applied Linguistics, 1979, vii, 139 s. ISBN 0-87281-074-7. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář
Language of instruction
English
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019, Spring 2020.
  • Enrolment Statistics (Spring 2009, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2009/AJ2RC_TEST