PdF:AJ_ETAS E-learningoví tutoři - Informace o předmětu
AJ_ETAS E-learningoví tutoři
Pedagogická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/1/0. 1 hodina. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Aaron Marc Collier, B.A. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh
- St 9:45–10:30 učebna 12
- Předpoklady
- The only pre-requisite is a fast Internet connection and an interest in the possibilities of ICT in teaching and learning.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- At the end of this course, students will be able to perform adequately the roles of e-learning tutors. They will understand how to teach online and they will be able to help learners of a foreign language taught online. They will prove their theoretical knowledge practically working with real students in an online language course.
- Osnova
- Introduction into basic e-learning terminology;
- Introduction into online teaching;
- The characteristics of an online teaching/learning environment;
- Practical activities connected with the role of an e-tutor;
- Classroom discussions about the students' performance as e-tutors during the previous week;
- Weekly feedback on the activities performed in the Online_A course;
- Seminar work summarizing the experience gained in the course.
- Literatura
- Computer Applications in Second Language Acquisition
- ZLÁMALOVÁ, Helena. Distanční vzdělávání a eLearning : učební text pro distanční studium. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008, 144 s. ISBN 9788086723563. info
- RICE, William. Moodle teaching techniques : creative ways to use moodle for constructing online learning solutions. First published. Birmingham: Packt Publishing, 2007, v, 172. ISBN 9781847192844. info
- COLE, Jason a Helen FOSTER. Using Moodle. Second edition. Beijing: O'Reilly, 2007, xiii, 266. ISBN 9780596529185. info
- RICE IV, William H. Moodle : e-learning course development : a complet guide to successful learning using Moodle. Birmingham: Packt Publishing, 2006, ix, 236. ISBN 1904811299. info
- BIELAWSKI, Larry. Blended eLearning : integrating knowledge, performance, support, and online learning. 2nd ed., enterprise-class ed. Amherst: HRD Press, 2005, xx, 326. ISBN 0874257174. info
- DAVIES, Paul A. a Eric PEARSE. Success in English teaching. 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 2000, xiv, 221. ISBN 0194421716. info
- Metody hodnocení
- Active participation in tutoring students of English in the Online_A course and in the discussions concerning the online activities of the previous week. A three page seminar thesis summarizing personal experience gained in the course.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=656
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=656 Expect working for 2 hours online a week besides an active classroom participation. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2009/AJ_ETAS