AJ_SEVE2 Seminář k vědecko-výzkumné činnosti katedry

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/2/0. 2 hodiny. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh
Čt 10:40–11:25 učebna 57
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of the course is to promote reserach activities and collaboation between teachers and students in the English Department. It is open to students, doctoral students and teachers. Every week a teacher, a doctoral student or a diploma student present their research projects. The presentations are followed by discussions in the seminar and/or in moodlinka. The research areas cover linguistics, literature, culture studies and methodology.
Osnova
  • One presentation a week according to the schedule specified at the beginning of the semester.Each presentation followed by a discussion in the contact session and online.
Literatura
  • DÖRNYEI, Zoltán. Research methods in applied linguistics : quantitative, qualitative, and mixed methodologies. First published. Oxford: Oxford University Press, 2007, 336 stran. ISBN 9780194422581. info
  • CRESWELL, John W. Educational research : planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. 2nd ed. Upper Saddle River: Pearson, 2005, xvi, 623. ISBN 013112790X. info
  • CRESWELL, John W. Educational research : planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. 2nd ed. Upper Saddle River: Pearson, 2005, xvi, 623. ISBN 013112790X. info
Metody hodnocení
Seminar Credit requirements: 80% attendance, active participation in the seminar and in moodlinka
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=684
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011.