PdF:SZ7BP_1RB1 Ruština pro pedagogy - A - Informace o předmětu
SZ7BP_1RB1 Ruština pro pedagogy - A
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Květoslava Štěpánková (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník) - Garance
- PhDr. Květoslava Štěpánková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Předpoklady
- CJV_RJA2 Vstupní test A2 - RJ
Znalost ruského jazyka na mírně pokročilé úrovni (10 lekcí z učebnice Ruština nejen pro samouky, Nekolová a kol., LEDA 2002) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na varhany se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Jazykový kurz na úrovni B 1. Cílem výuky je prohloubit a upevnit základní dovednosti nezbytné ke studiu odborné literatury potřebné k vypracování bakalářské práce;rozvinout poslechové a komunikační dovednosti.
- Osnova
- Obecné cíle: 1)rozvinout dovednost mluvení(se zřetelem na správnou výslovnost) tak, aby studenti byli schopni komunikovat o běžných tématech(seznámení se, bydlení,cestování, ubytování, volný čas) a tématech týkajících se studia (studovaný obor, zkoušky) 2) rozvinout dovednost čtení tak, aby studenti uměli číst obecné a jednodušší odboprné texty tištěné i psané rukou 3)rozvinout poslechové dovednosti tak, aby studenti rozuměli slyšenému z oblasti každodenního života 4) rozvinout dovednost psaní, aby studenti bez problému zvládli psanou azbuku, aby dokázali sestavit žádost, dopis, blahopřání 5) rozvinout a upevnit znalost obecné gramatiky a základních jevů odborného stylu
- Literatura
- Přehled literatury - viz informace učitele
- Výukové metody
- Nácvik výslovnosti, poslechová cvičení, nácvik porozumění čtenému populárně-vědeckému a odbornému textu, překlad do češtiny, procvičení a rozšíření obecné gramatiky a jevů odborného stylu, procvičení a rozšiřování obecné, obecně-vědní a odborné slovní zásoby, obecná a akademická konverzace
- Metody hodnocení
- Typ výuky: jazyková cvičení. Průběžné úkoly. Ukončení: Písemný zápočtový test na závěr semestru.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Kurz není určen pro začátečníky Literatura: 1)Nekolová, V. a kol.: Ruština (nejen) pro samouky, LEDA 2002; Govorite po-russki (ruská konverzace), LEDA 2000; Ruská konverzace, SPN Praha, 1967 2)Ve studijních materiálech V ISu: Základy ruského odborného stylu 3) skripta: Kiršová, N.: Ruština pro geology a geografy, UJEP Brno, 1989; Hejč, L.:Ruština pro biology, UJEP Brno,1988; Štěpánková, K.: Ruština pro fyziky, UJEP Brno, 1984; Hejč, L.:Ruské konverzační texty, UJEP Brno, 1989. Skripta jsou k dispozici ve studovně CJV MU v budově rektorátu ve 4. posch.. 4)Slovníky Č-R, R-Č slovník, Kopecký a kol., SPN, Praha, 1976 R-Č slovník, Vencovská a kol., LEDA, Praha, 2002 Č-R, R-Č slovník, Šroufková a kol. LEDA, Praha, 1998 R-Č technický slovník, Wagner, Montanex, Ostrava, 1999 Č-R technický slovník, Wagner, Montanex, Ostarava, 2001 Velký Č-R slovník, Sádlíková a kol, Leda, Praha 2006
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Zápis vyžaduje úspěšné absolvování vstupního testu CJV_RJA2 (obvykle v lednu).
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/SZ7BP_1RB1