TE2MP_CDI4 Cvičení z didaktiky 4

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/0/1. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc. (cvičící)
Mgr. Alena Hyprová (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Jančíková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
TE2MP_CDI4/01: Po 11:35–12:20 šatna
TE2MP_CDI4/02: Po 12:30–13:15 šatna
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: a) získat základní schopností a dovedností úspěšně organizovat a řídit vyučovací proces v technických předmětech a v předmětech obsahujících tématiku informačních technologií b) osvojit si vědomostí a dovedností pro použití a tvorbu různých organizačních forem, vyučovacích metod a prostředků výuky.
Osnova
  • Konkrétní didaktika v oblasti základních prací s výpočetní technikou - editory (řízení vyučovacího procesu, specifika práce s výpočetní technikou, řešení problémů, organizace práce, zadávání úkolů, samostatná práce žáků). Konkrétní didaktika v oblasti základních prací s výpočetní technikou – práce s informacemi (vyhledávání, zpracování a využití informací – hodnoty, relevance, rizika).
Literatura
  • FRIEDMANN, Zdeněk. Člověk a svět práce na 2. stupni ZŠ - základní dílo. základní dílo. Praha: Raabe, 2007, 150 s. info
  • FRIEDMANN, Zdeněk. Internet a didaktika. In XX. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu. Vyškov: VVŠPV, 2002, s. 107-109. info
  • FRIEDMANN, Zdeněk. Didaktika technické výchovy. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1993, 50 s. ISBN 8021007648. info
Výukové metody
Teoretická příprava na vyučovací pokusy, prezentace před seminární skupinou, mikrovýstupy.
Metody hodnocení
Zápočet - tři cvičné výstupy před seminární skupinou, odevzdání tří písemných příprav (případně počítačových prezentací) pro výuku zadaných témat (RVP pro základní školy), aktivní účast (min.80%) při výstupech ostatních studentů.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011.