PdF:FY2RC_ENV Enviromentální fyzika - Informace o předmětu
FY2RC_ENV Enviromentální fyzika
Pedagogická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.
Katedra fyziky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Vohradská - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Fyzika pro základní školy)
- Cíle předmětu
- Studenti budou mít možnost pracovat s obnovitelnými zdroji energie. Mohou měřit veličiny důležité pro životní prostředí organismů.
- Osnova
- V semináři jsou upřednostněna tato témata:
- Spotřeba energie pro existenci rozvinuté lidské civilizace. Zacházení se surovinami a přírodními zdroji, separace, recyklace, nároky na přísun energie.
- Koloběhy látek v přírodě. Klimatické potíže - Skleníkový jev, jeho význam a potíže.
- Výroba, distribuce i spotřeba neobnovitelných zdrojů. Přijatelnost alternativ.OZE, jaderná energie, omezení, míra rizika. Spotřeba.Úsporná opatření.
- Optimalizace, ekonomické motivy,odhady potenciálu úspor pro ČR.
- Hygienické limity abiotických faktorů, hluk, teplo a záření kolem nás.
- Literatura
- BRANIŠ, Martin a Iva HŮNOVÁ. Atmosféra a klima : aktuální otázky ochrany ovzduší. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2009, 351 s. ISBN 9788024615981. info
- KADRNOŽKA, Jaroslav. Globální oteplování Země : příčiny, průběh, důsledky, řešení. Vyd. 1. Brno: VUTIUM, 2008, 467 s. ISBN 9788021434981. info
- KADRNOŽKA, Jaroslav. Energie a globální oteplování : Země v proměnách při opatřování energie. Vyd. 1. Brno: VUTIUM, 2006, 189 s. ISBN 8021429194. info
- Výkladový slovník vybraných termínů z oblasti ochrany životního prostředí a ekologie. Edited by Martin Braniš. Praha: Karolinum, 1999, 46 s. ISBN 8071847585. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/PedF:FY2RC_ENV!
- Výukové metody
- Seminář, domácí příprava.
- Metody hodnocení
- Přednáška a seminář k přednášce. Podmínky získání úspěšného hodnocení - rozprava v úzkém kruhu dvou až tří studentů na vybrané téma. Hodnotí se zasvěcenost, aktivita a formulace odpovědí. Příprava seminární prezentace s návrhem vlastního ekovýchovného projektu, demonstrační pomůcky, hry, pracovního listu apod. Samostatné studium literatury, rešerše k vybraným otázkám a recenze vvbraných textů. Rozprava o envi-tématech. Přehledový test, celkový zisk aspoň 50 bodů
- Informace učitele
- Point range:(evaluated, in particular, kept!), min.50points 1, the participation of class discussion 3points 2, written test - can be obtained at the maximum 10pts 3, Individual work 5-15pts/ timely / 2-10 / other / Options: a simulation game, worksheet, project or other activity - at least for 1hour, reviews, research Older ideas: http://amper.ped.muni.cz/ svobodka / EkoEnviHry /
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2011/FY2RC_ENV