PdF:SZ7BP_KOM1 Pedagogická komunikace - Informace o předmětu
SZ7BP_KOM1 Pedagogická komunikace
Pedagogická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc. (cvičící)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Krátká, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Magdalena Švandová (cvičící)
Mgr. Monika Zemská, DiS., Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Věchtová (cvičící)
Mgr. Klára Bořutová (cvičící)
Mgr. Patrik Vacek (cvičící)
Mgr. Petr Pivoda (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_KOM1/01: Po 16:10–16:55 učebna 38, M. Švandová
SZ7BP_KOM1/02: Po 17:05–17:50 učebna 38, M. Švandová
SZ7BP_KOM1/03: Po 18:00–18:45 učebna 38, M. Švandová
SZ7BP_KOM1/04: Út 12:30–13:15 učebna 38, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/05: Út 13:25–14:10 učebna 38, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/06: Út 14:20–15:05 učebna 38, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/07: Út 15:15–16:00 učebna 38, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/08: Út 16:10–16:55 učebna 38, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/09: Út 17:05–17:50 učebna 38, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/10: St 7:55–8:40 učebna 38, P. Vacek
SZ7BP_KOM1/11: St 8:50–9:35 učebna 38, P. Vacek
SZ7BP_KOM1/12: St 9:45–10:30 učebna 38, P. Vacek
SZ7BP_KOM1/13: St 10:40–11:25 učebna 38, P. Vacek
SZ7BP_KOM1/14: St 11:35–12:20 učebna 38, P. Vacek
SZ7BP_KOM1/15: St 12:30–13:15 učebna 38, P. Vacek
SZ7BP_KOM1/16: St 13:25–14:10 učebna 38, K. Bořutová
SZ7BP_KOM1/17: St 14:20–15:05 učebna 38, K. Bořutová
SZ7BP_KOM1/18: St 16:10–16:55 učebna 38, K. Bořutová
SZ7BP_KOM1/20: St 18:00–18:45 učebna 38, P. Pivoda
SZ7BP_KOM1/22: Čt 8:50–9:35 učebna 38, M. Zemská
SZ7BP_KOM1/23: Čt 9:45–10:30 učebna 38, M. Zemská
SZ7BP_KOM1/24: Čt 10:40–11:25 učebna 38, G. Věchtová
SZ7BP_KOM1/25: Čt 11:35–12:20 učebna 38, G. Věchtová
SZ7BP_KOM1/26: Čt 12:30–13:15 učebna 38, G. Věchtová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - francouzský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - ruský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu jsou: porozumění základům pedagogické komunikace a osvojit si základní komunikační dovednosti. Na konci tohoto kurzu bude student schopen aplikovat získané vědomosti a dovednosti v praxi a porozumět základním pojmům studované disciplíny.
- Osnova
- Znaky a principy pedagogické komunikace. Verbální komunikace. Neverbální komunikace. Komunikační pravidla.
- Literatura
- doporučená literatura
- GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Translated by Veronika Lyková. Brno: Paido, 2005, 165 stran. ISBN 8073151049. info
- neurčeno
- MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 stran. ISBN 8021010703. info
- MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 161 stran. ISBN 8004218547. info
- Šimoník, Oldřich. Úvod do didaktiky základní školy. Brno : MSD s.r.o. Brno, 2005. 141 s. Kapitola 4.
- Výukové metody
- teoretická příprava formou semináře s důrazem na diskusi problému a samostatným zpracováním seminární práce
- Metody hodnocení
- Zápočet, seminární práce v rozsahu 5 stránek, kterou student odevzdá v elektronické // tištěné podobě vyučujícímu do dohodnutého termínu a prezentace zvoleného seminárního úkolu s využitím osnovy vlastními slovy v době trvání 15 minut
- Informace učitele
- Požadavky na ukončení (2): 1.KOMUNIKAČNÍ VÝSTUP. Kriteria pro hodnocení výstupu: A.FORMÁLNÍ STRÁNKA PROJEVU: a)verbální složka komunikace: přiměřená hlasitost, přiměřené tempo, správné frázování, dynamika řeči, emocionalita řeči, adekvátní slovník, spisovná mluva. b)neverbální složka komunikace: pohledy, výraz obličeje, gesta, pohyby, fyzický postoj, dotyk, přiblížení vzdálení, úprava zevnějšku. B.OBSAHOVÁ STRÁNKA PROJEVU : soulad obsahu a formy, přiměřenost posluchačům. C.DALŠÍ ASPEKTY PROJEVU: motivace, atmosféra, zpětná vazba, udržení pozornosti, netradiční přístup, styl komunikace, pomůcky, tabule, dosažení cíle. 2.FORMULACE OTÁZEK (ÚKOLŮ) k vybranému učebnímu celku.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2011/SZ7BP_KOM1