PdF:Vs3_REFS Reflexivní seminář - Informace o předmětu
Vs3_REFS Reflexivní seminář
Pedagogická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marcela Landová (přednášející)
MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D. (pomocník), Mgr. Marcela Landová (zástupce)
Mgr. MgA. Michal Maruška (pomocník) - Garance
- Mgr. Petr Kamenický, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Galerijní pedagogika a zprostředkování umění (program PdF, N-SS)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Učitelství vizuální tvorby pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Vizuální tvorba (program PdF, N-SS)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova (program PdF, N-MA)
- Výtvarná výchova (program PdF, N-SS)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Zpětné reflexe zvláštností, které studenti zaznamenali během praktikování v kontaktu s klienty, pojmenování zkušeností, které lze přenést do dalších situací. Reflexe vlastních možností a limitací, se kterými studenti vstupují do komunikace s klienty, pokus o definici vlastních osobnostních úskalí (například předsudků, představ, nesprávných informací) nebo hledání dalších nevyužitých zdrojů v kreativitě, které ještě mohou studenti nabídnout.
- Osnova
- · stresové faktory klienta (žadatele o azyl), jeho prožívání, následné možné projevy chování · definování modelových situací s ohledem na potřeby klienta · role a chování studenta v neformálním, ale strukturovaném setkání s klientem · vhodnost zvolené výtvarné metody vzhledem k potřebám klienta (např. specifika náboženské a kulturní příslušnosti, možnosti komunikace – jazykové bariéry, intelekt nebo jiné limitace, např. somatické, aktuální psychický stav) · definování očekávání (cíle) studenta z kontaktu a práce s klientem · podpůrná skupinová reflexe (vyhodnocení) tvůrčích dílen vzhledem k předešlým bodům osnovy · individuální podpora studenta ve zpětné sebereflexi v rámci významných psychol. momentů v průběhu tvůrčí dílny i mimo ni.
- Literatura
- SOJÁK, Petr. "Kudy cesta nevede" - Reflexe při skupinové práci při přípravě sociálního pedagoga na Pedagogické fakultě MU. In 5. mezinárodní konference o výchově a volném čase. 2009. info
- SOJÁK, Petr. Význam reflexe při skupinové práci v rámci osobnostně-sociální přípravy sociálního pedagoga na Pedagogické fakultě MU. In 9. Mezinárodní, mezioborové konferenci „Prožitek v psychologii sportu a aktivitách v přírodě“, konané 23. - 26. 4. 2009 (Univerzita J. E. Purkyně v Ústí na Labem, Pedagogická fakulta, katedra Tv, Oddělení aktivit v přírodě). 2009. info
- SOJÁK, Petr. Rozvoj osobnostní kompetence pedagogů - Projekt COPE for Teens. In RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. Brno: KONVOJ, 2007, s. 65-69, 6 s. ISBN 978-80-7302-133-7. info
- Výukové metody
- Seminář, osobní konzultace
- Metody hodnocení
- Aktivní účast studenta na setkáních (reflexivních seminářích) s vyučujícím. Vlastní významné postřehy z tvůrčích dílen zaznamenané v elektronické a tištěné podobě min. 1 str. A4 textu.
- Informace učitele
- Výuka probíhá ve vyhlášených termínech (čtvrtky a pátky), student absolvuje alespoň 3 setkání. Předmět vznikl v rámci projektu: Speciální výtvarná výchova (CZ.1.07/2.2.00/15.0210) Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2011/Vs3_REFS