PdF:SC4MK_MRVP Met.řešení výchovných problémů - Informace o předmětu
SC4MK_MRVP Metodika řešení výchovných problémů a mezních situací
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/0/1.2. 14 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 17. 2. 13:00–15:50 učebna 30, So 17. 3. 13:00–15:50 učebna 30, So 12. 5. 14:30–19:40 učebna 30
- Předpoklady
- SC4MK_KAZS Kazuistický seminář &&! NOWANY( SC4MK_MIVC Management a řízení VČ instit. , SC4MK_PMV Praxe a výzkum v multivýchově , SC4MK_KTUR Koncepce TUR )
Předmět je součástí kombinovaného magsiterského studia oboru Sociální pedagogika. Předpokladem pro jeho ukončení je splnění úkolů vymezených sylabem předmětu a úspěšným složením zkoušky. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Jiné omezení: Předmět je povinnou součástí profilace Sociální prevence a resocializace - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD, směr Čtvrtý modul)
- Cíle předmětu
- Předmět se zabývá systémem péče o děti s výchovným problémem. Seznamuje studenty s charakteristikou výchovných problémů. Pracuje se s kazuistikami dětí s výchovným problémem.
- Osnova
- Systém péče o děti s výchovným problémem. Státní a nestátní instituce. Co je výchovný problém? Děti s disharmonickým vývojem osobnosti. Práce s dětmi experimentujícimi s OPL. Kazuististý seminář.
- Literatura
- Děti a mládež v obtížných životních situacích : nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajích profesí. Edited by Richard Jedlička. Vyd. 1. Praha: Themis, 2004, 478 s. ISBN 8073120380. info
- LABÁTH, Vladimír a Alena AMBRÓZOVÁ. Riziková mládež :možnosti potenciálnych zmien. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 2001, 157 s. ISBN 80-85850-66-4. info
- VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese :variabilita a patologie lidské psychiky. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 444 s. ISBN 80-7178-214-9. info
- KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese :psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 1997, 147 s. ISBN 80-7178-150-9. info
- Výukové metody
- Výuka je koncipována formou přednášek; ve vybraných tématech se očekává intenzivnější samostudium studenta. Cílem je proniknout do problematiky v teoretické i praktické rovině a úspěšně složit zkoušku formou kolokvia. Důležitým aspektem propojení s praxí je zpracování odborné semetrální práce.
- Metody hodnocení
- Studium je ukončeno kolokviem a odevzdáním seminární práce.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je povinnou součástí profilace Sociální prevence a resocializace.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/SC4MK_MRVP