PdF:SPDR_OOO10 Odborná orientace v oboru - Informace o předmětu
SPDR_OOO10 Odborná orientace v oboru 10
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (přednášející)
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Mgr. Pavel Mühlpachr, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (angl.) (program PdF, D-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (něm.) (program PdF, D-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (tříleté) (program PdF, D-SPD) (2)
- Cíle předmětu
- Cíl studia: příprava vědeckých pracovníků erudovaných pro výzkumnou a odbornou činnost ve speciální pedagogice - logopedie, surdopedie, psychopedie, somatopedie, oftalmopedie, etopedie nebo specifické poruchy učení. Po úspěšném absolvování předmětu bude student připraven pro výzkumnou a odbornou činnost v jednotlivých oborech speciální pedagogiky.
- Osnova
- V průběhu studia je student sledován v těchto oblastech: 1. Soupis publikovaných prací, aktivních vystoupení na vědeckých konferencích, stáží v zahraničí apod. 3. Předložit soupis prostudované literatury ze speciální pedagogiky a příbuzných oborů (pedagogika, psychologie, medicínské obory) 4. Ve vědecké rozpravě prezentovat ucelený základní odborný přehled v oboru speciální pedagogika a v jejich hraničních disciplínách 5. Blíže specifikovat okruh osobního odborného zájmu z vybrané speciálně pedagogické disciplíny 6. Prezentovat návrh plánovaného výzkumného projektu, prokázat znalost v problematice metodologie, zejména se vztahem k výzkumnému projektu disertační práce 7. Prokázat předpoklady pro samostatnou vědeckou a výzkumnou činnost
- Literatura
- VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. vyd. Brno: Paido Brno, 2004, 463 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, absolvování stáže.
- Metody hodnocení
- Hodnocení průběhu studia v DSP 1. Hodnocení vědecké práce studenta probíhá podle studijního a zkušebního řádu pro studenty doktorských studijních programů, semestrálně (hodnotí školitel formou kolokvia, zápis do IS) V případě kladného semestrálního hodnocení vědecké práce se student zapisuje do dalšího semestru (registrace předmětů do IS v souladu s harmonogramem PdF MU a v souladu s individuálním plánem studenta).
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/wsedu
Podrobné informace vždy upřesní vyučující. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/SPDR_OOO10