SV4BP_MSP Functional seen

Faculty of Education
Spring 2013
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Mgr. Martin Vrubel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Supplier department: Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Timetable of Seminar Groups
SV4BP_MSP/01: Sat 18. 5. 7:30–14:40 učebna 52, M. Vrubel
Prerequisites
Student who applies for to the course must know: a basic knowledge of Oftalmopedy, a rules for the improvement of public space and the basic spatial orientation.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Cílem předmětu je stav, kdy student dokáže zvolit správný přístup k osobě s konkrétním druhem zrakového postižení. Má zvládnuté základní dovednosti, bezpečnostní pravidla, volnočasové aktivity a pravidla základní her vhodných pro osoby se zrakovým postižením. Student se stane vhodným průvodcem osob se zrakovým postižením a dokáže vhodným způsobem plánovat jejich volný čas.
Syllabus
  • Curriculum is divided into four sections: Practicing proper spatial orientation and independent movement of persons with visual impairments Practicing self-care   people with different types of visual impairment Training in appropriate leisure activities for people with visual impairments Practicing sports disciplines for persons with visual disabilities.
Literature
  • KVĚTOŇOVÁ, Lea and Pavlína ŠUMNÍKOVÁ. Speciálněpedagogická podpora osob se zrakovým postižením se zvláštním zřetelem na rozvoj čichového vnímání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010, 133 s. ISBN 9788072904846. info
  • KVĚTOŇOVÁ, Lea. Učme se dívat na zrakově postižené dítě (Let´s learn how to look at children with a sight handicap). Predškolská výchova. 1994, 1993/94, 7/8, p. 10. ISSN 4947-3. info
Teaching methods
interactive seminary
Assessment methods
Active participation (50%), Project (25%), Discussion (25%)
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
General note: Předmět je určen pro profilaci SP.
The course is also listed under the following terms Spring 2012, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019.
  • Enrolment Statistics (Spring 2013, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2013/SV4BP_MSP