PdF:SZ7BP_KOM1 Pedagogická komunikace - Informace o předmětu
SZ7BP_KOM1 Pedagogická komunikace
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc. (cvičící)
Mgr. Jana Krátká, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zuzana Vlachová (cvičící)
Mgr. Hana Medvedová (cvičící)
Mgr. Gabriela Věchtová (cvičící)
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (cvičící)
Bc. Dana Peňázová (cvičící)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_KOM1/01: Po 15:45–16:30 učebna 38, Z. Vlachová
SZ7BP_KOM1/02: Po 16:40–17:25 učebna 38, Z. Vlachová
SZ7BP_KOM1/03: St 15:45–16:30 učebna 38, Z. Vlachová
SZ7BP_KOM1/04: St 16:40–17:25 učebna 38, Z. Vlachová
SZ7BP_KOM1/05: Út 16:40–17:25 učebna 34, K. Lojdová
SZ7BP_KOM1/06: Út 17:35–18:20 učebna 34, K. Lojdová
SZ7BP_KOM1/07: Út 17:35–18:20 učebna 38, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/08: Út 16:40–17:25 učebna 38, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/09: Út 14:50–15:35 učebna 38, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/10: Út 15:45–16:30 učebna 38, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/11: Út 13:55–14:40 učebna 38, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/12: St 13:00–13:45 učebna 38, G. Věchtová
SZ7BP_KOM1/13: St 10:15–11:00 učebna 38, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/14: St 9:20–10:05 učebna 38, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/15: St 11:10–11:55 učebna 38, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/16: St 13:55–14:40 učebna 41, G. Věchtová
SZ7BP_KOM1/17: St 8:25–9:10 učebna 38, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/18: St 12:05–12:50 učebna 38, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/19: St 14:50–15:35 učebna 38, J. Bradová
SZ7BP_KOM1/20: St 13:55–14:40 učebna 38, J. Bradová
SZ7BP_KOM1/21: Čt 11:10–11:55 učebna 38, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/22: Čt 12:05–12:50 učebna 38, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/23: Čt 8:25–9:10 učebna 38, H. Medvedová
SZ7BP_KOM1/24: Čt 12:05–12:50 učebna 30, H. Medvedová
SZ7BP_KOM1/25: Čt 9:20–10:05 učebna 38, H. Medvedová
SZ7BP_KOM1/26: Čt 10:15–11:00 učebna 38, H. Medvedová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu jsou: porozumění základům pedagogické komunikace a osvojit si základní komunikační dovednosti. Na konci tohoto kurzu bude student schopen aplikovat získané vědomosti a dovednosti v praxi a porozumět základním pojmům studované disciplíny.
- Osnova
- Znaky a principy pedagogické komunikace. Verbální komunikace. Neverbální komunikace. Komunikační pravidla.
- Literatura
- doporučená literatura
- GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Translated by Veronika Lyková. Brno: Paido, 2005, 165 stran. ISBN 8073151049. info
- neurčeno
- MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 stran. ISBN 8021010703. info
- MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 161 stran. ISBN 8004218547. info
- Šimoník, Oldřich. Úvod do didaktiky základní školy. Brno : MSD s.r.o. Brno, 2005. 141 s. Kapitola 4.
- ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 293 s. ISBN 978-80-262-0085-7. info
- MEŠKOVÁ, Marta. Motivace žáků efektivní komunikací. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 135 s. ISBN 9788026201984. info
- ONDRÁČEK, Petr. Františku, přestaň konečně zlobit, nebo-- : informace a podněty pro pedagogickou práci s žáky, kteří se chovají při výuce rušivě. Vyd. 1. Praha: ISV, 2003, 170 s. ISBN 8086642186. info
- Výukové metody
- teoretická příprava formou semináře s důrazem na diskusi problému a samostatným zpracováním seminární práce
- Metody hodnocení
- Zápočet, seminární práce v rozsahu 5 stránek, kterou student odevzdá v elektronické // tištěné podobě vyučujícímu do dohodnutého termínu a prezentace zvoleného seminárního úkolu s využitím osnovy vlastními slovy v době trvání 15 minut
- Informace učitele
- Požadavky na ukončení (2): 1.KOMUNIKAČNÍ VÝSTUP. Kriteria pro hodnocení výstupu: A.FORMÁLNÍ STRÁNKA PROJEVU: a)verbální složka komunikace: přiměřená hlasitost, přiměřené tempo, správné frázování, dynamika řeči, emocionalita řeči, adekvátní slovník, spisovná mluva. b)neverbální složka komunikace: pohledy, výraz obličeje, gesta, pohyby, fyzický postoj, dotyk, přiblížení vzdálení, úprava zevnějšku. B.OBSAHOVÁ STRÁNKA PROJEVU : soulad obsahu a formy, přiměřenost posluchačům. C.DALŠÍ ASPEKTY PROJEVU: motivace, atmosféra, zpětná vazba, udržení pozornosti, netradiční přístup, styl komunikace, pomůcky, tabule, dosažení cíle. 2.FORMULACE OTÁZEK (ÚKOLŮ) k vybranému učebnímu celku.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/SZ7BP_KOM1