PdF:UOPK_0016 Pedagogická diagnostika - Informace o předmětu
UOPK_0016 Pedagogická diagnostika
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ivana Medková, Ph.D. (přednášející)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 180 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/180, pouze zareg.: 0/180 - Mateřské obory/plány
- DPS Učitel odborných předmětů na středních školách (program PdF, C-CV)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, N-SS) (2)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace služby (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace strojírenství (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro základní a střední školy - specializace obchod a služby (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Posluchači získají dovednosti a vědomosti pro aplikaci diagnostických a evaluačních postupů s využitím na SOŠ (SOU).
- Osnova
- Význam P-P diagnostiky. Metody zjišťování diagnostických údajů. Diagnostika sociálních vztahů, hodnotové orientace, sebepojetí žáka, zájmů žáků. Diagnostika vztahu žáků k předmětu, diagnostika perspektivní orientace, diagnostika ve vzdělávací oblasti, sociálních vztahů ve třídě, stylů učení. Techniky rychlé diagnostiky žáků. Tvorba didaktických testů. Pedagogická evaluace, různé podoby školního hodnocení, hodnocení ve výuce. Reflektování a evaluace vlastní práce.
- Literatura
- KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika [Kalhous, Portál, 2002]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 80-7178-253-X. info
- ZUBÍKOVÁ, Erika. Didaktické testy a testování ve škole. Edited by Lenka Hloušková. 2000, 96 s. info
- CHRÁSKA, Miroslav. Didaktické testy : příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido, 1999, 91 s. ISBN 8085931680. info
- SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole :východiska a nové metody pro praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 190 s. ISBN 80-7178-262-9. info
- Výukové metody
- Výklad, diskuse, samostatná práce.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Požadavek k udělení zápočtu: vytvoření diagnostického testu
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/UOPK_0016