PdF:ZS1BK_ZBZ2 Základy biolog. a zdravovědy 2 - Informace o předmětu
ZS1BK_ZBZ2 Základy biologie člověka a zdravovědy 2
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/0/.3. 4 hodiny. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Martina Martínková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. MUDr. Bc. Zuzana Derflerová Brázdová, DrSc.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Michaela Daňková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 21. 2. 9:20–11:00 učebna 35, Pá 21. 3. 9:20–11:00 učebna 35
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5, směr Anglický jazyk a literatura)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5, směr Francouzský jazyk a literatura)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5, směr Hudební výchova)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5, směr Německý jazyk)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5, směr Ruský jazyk)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5, směr Speciální pedagogika)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5, směr Všeobecný směr)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5, směr Výtvarná výchova)
- Cíle předmětu
- - popsat a vysvětlit stavbu a fce lidského těla, se zaměřením na anatomii a fyziologii dítěte - pozná nejčastější poruchy zdraví v dětském věku - chápe význam první pomoci a dokáže ji aplikovat v praxi - porozumí a vysvětlí obecné principy přenosu infekčních chorob - charakterizuje faktory ovlivňující zdraví
- Osnova
- 1) Systém péče o zdraví v ČR 2) Národní program obnovy a podpory zdraví ČR 3) Fyziologické fce 4) Zdraví a nemoc (etiologie, prevence) 5) Civilizační choroby 6) Integrovaný záchranný systém 7) Kardiopulmonální resuscitace 8) Zástava krváceníl 9) Šok 10) Úrazy el.proudem 11) Termické úrazy 12) Tonutí 13) Infekční nemoci dětského věku, AIDS 14) Imunita, imunizace, očkovací průkaz 15) Vybavení lékárničky 16) Zdravotní rizika užívání návykových látek
- Literatura
- ŘEHULKA, Evžen. Škola a zdraví 21. 2005. info
- GREGORA, Martin. První pomoc u dětí. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2004, 68 s. ISBN 8020410643. info
- HOLČÍK, Jan. Zdraví 21. Výklad základních pojmů. Úvod do evropské zdravotní strategie. Zdraví pro všechny ve 21. století. 1. vyd. Praha: Ministerstvo zdravotnictví ČR, 2004, 160 s. ISBN 80-85047-33-0. info
- Zdraví 21. 1. vyd. Praha: Ministerstvo zdravotnictví ČR, 2003, 124 s. ISBN 8085047993. info
- Výukové metody
- Cyklus teoretických přednášek, které budou doplněny vhodnými videoukázkami
- Metody hodnocení
- Závěrečným hodnocením je ústní zkouška - student zodpovídá a vysvětluje dvě teoretické otázky, které si vylosuje z celkem 40 otázek
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/ZS1BK_ZBZ2