PdF:CJ3BP_LOK2 Kap. z čes. lit. 20. stol. 2 - Informace o předmětu
CJ3BP_LOK2 Kapitoly z české literatury 20. století 2
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 1/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 18:30–20:10 učebna 30
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl nastínit vývojové proměny české literatury v letech 1918-1945. Důraz je kladen na problematiku jednotlivých literárních druhů, hlavních osobností, směrů a skupin, jakož i na společenský kontext.Studenti si budou osvojovat znalost literárních směrů a proudů v daném období české literatury a také specifičnost jejich poetik.
- Osnova
- Obecná charakteristika let 1918-1938. 2. Literatura o první světové válce. 3. Meziválečná poezie. 4. Meziválečná próza. 5. Meziválečné drama. 6. Meziválečné divadlo. 7. Meziválečná literární kritika a časopisy. 8. Německy psaná literatura v českých zemích. 9. Obecná charakteristika let 1939-1945. 10. Okupační poezie. 11. Okupační próza. 12. Okupační drama 13. Okupační divadlo. 14. Literární kritika a časopisy za nacistické okupace.
- Literatura
- GALÍK, Josef. Panorama české literatury :(literární dějiny od počátků do současnosti). Edited by Lubomír Machala - Eduard Petrů. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 1994, 547 s. ISBN 80-85839-04-0. info
- HOLÝ, Jiří. Česká literatura 1910-1945 : příručka pro III. ročník středních škol. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 127 s. ISBN 8004259723. info
- BRABEC, Jiří. Dějiny české literatury. Edited by Miloš Pohorský. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Československé akademie věd, 1961, 631 s. URL info
- Výukové metody
- Studenti budou schopni identifikovat a analyzovat styl výrazných osobností literárního procesu v daném období. Studenti dále budou rozvíjet všechny svoje literárněvědné znalosti a interpretační dovednosti s cílem efektivněji komunikovat s literárním dílem. Budou přitom tvořivě využívat poznatků získaných jak z přímé výuky, tak i skrze samostatnou práci s doporučenou odbornou literaturou, kterou budou moci pravidelně s vyučujícím konzultovat.
- Metody hodnocení
- Ukončení: zápočet. Podmínkou udělení zápočtu je patřičná účast (tolerance tří absencí)i splnění individuálně zadaných úkolů (jako jsou rozbory či interpretace literárních děl). Důraz bude kladen na studentovu schopnost dílo zhodnotit, srovnat v kontextu současné domácí i světové tvorby a formulačně přesně i odborně umět své argumenty obhájit.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/CJ3BP_LOK2