PdF:UOPK_8013 Diplomový seminář - Informace o předmětu
UOPK_8013 Diplomový seminář
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/0/.4. 5 hodin. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. JUDr. PhDr. Ivo Svoboda, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 21. 2. 19:25–20:10 učebna 59, So 7. 3. 9:20–11:00 učebna 51, So 21. 3. 18:30–20:10 učebna 55
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DPS Učitel odborných předmětů na středních školách (program PdF, C-CV)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, N-SS) (2)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace služby (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace strojírenství (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro základní a střední školy - specializace obchod a služby (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: - zpracovat projekt diplomové práce s jasnými cíli a s promyšleným harmonogramem - používat znalostí z edukačních věd, zejména ze srovnávací pedagogiky a oborových didaktik ke zpracování diplomové práce - realizovat výzkum s cca 300 respondenty - uplatňovat racionální postupy při psaní odborných publikací a při psaní diplomové práce.
- Osnova
- 1. Volba tématu s ohledem na využití výsledků ve středním odborném školství 2. Upřesňování orientační osnovy diplomové práce 3. Studium podkladů (monografie, články, informace z médií, osobní jednání s odborníky apod.), formulace hypotéz 4. Realizace pedagogického výzkumu, uplatňování deskriptivní a induktivní statistiky při zpracování naměřených výzkumných dat 5. Zpracování kapitoly "Diskuse", stanovení závěrů pro edukační realitu
- Literatura
- povinná literatura
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 9788026202196. info
- CHRÁSKA, Miroslav. Úvod do výzkumu v pedagogice : základy kvantitativně orientovaného výzkumu. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003, 198 s. ISBN 8024407655. info
- KERLINGER, Fred N. Základy výzkumu chování : pedagogický a psychologický výzkum. Translated by Vladimír Smékal - Eva Klobouková - L. Kolaříková - M. Kučer. Vydání I. Praha: Academia, 1972, 705 stran. URL info
- doporučená literatura
- HENDL, Jan. Přehled statistických metod : analýza a metaanalýza dat. 4., rozšířené vyd. Praha: Portál, 2012, 734 s. ISBN 9788026202004. info
- PRŮCHA, Jan a Roman ŠVAŘÍČEK. Etický kodex české pedagogické vědy a výzkumu. Pedagogická orientace. Brno: ČSPd - Konvoj, 2009, roč. 19, č. 2, s. 89-105, 12 s. ISSN 1211-4669. Fulltext info
- HOLOUŠOVÁ, Drahomíra a Milena KROBOTOVÁ. Diplomové a závěrečné práce. 2. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, 117 stran. ISBN 8024412373. info
- ŠIFNER, František. Jak psát odbornou práci a diplomovou práci zvláště. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, 18 s. ISBN 8072901672. info
- GLOGAR, Alois. Metodický manuál pro vypracování bakalářské a diplomové práce. 3. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2004, 106 s. ISBN 8073181681. info
- HRACH, Karel. Statistika pro sociální vědy. Ústí nad Labem, 2001. ISBN 80-7044-397-9. info
- GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
- PRŮCHA, Jan. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-49-4. info
- CHRÁSKA, Miroslav. Základy výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998, 257 s. ISBN 8070677988. info
- PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Karolinum, 1995, 132 stran. ISBN 8071841323. info
- HAVRÁNEK, Tomáš. Statistika pro biologické a lékařské vědy. 1. vyd. Praha: Academia, 1993, 476 s. ISBN 8020000801. info
- KOSCHIN, Felix. Stratigraphics, aneb, Statistika pro každého. Praha: Grada, 1992, 349 s. ISBN 80-85424-70-3. info
- PRŮCHA, Jan. Učení z textu a didaktická informace. Praha: Academia, 1987, 91 s. info
- neurčeno
- PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 6., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2009, 395 s. ISBN 9788073676476. info
- PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 8021013338. info
- CHRÁSKA, Miroslav. K současným trendům pedagogického výzkumu ve světě. Vyd. 1. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1995, 48 s. ISBN 8070674695. info
- MORAVANSKÝ, Dalibor a Ivan VÁGNER. Statistika pro posluchače právnické fakulty. Vyd. 1. Brno: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 1982, 109 s. info
- Výukové metody
- Průběžné semináře a konzultace k postupu psaní diplomové práce.
- Metody hodnocení
- Zápočet na základě: - aktivní účasti v semináři - zpracování projektu diplomové práce - vložení zadání diplomové práce do ISu. Předmět bude ukončený zápočtem. Ke získání zápočtu je potřeba odevzdat projekt v rozsahu nejméně 4 – 5 stránek formátu A4 na téma stanovené vyučujícím. Při zpracování projektu je potřeba použít minimálně 3 různé zdroje (např. knihu, článek z časopisu, článek z webu apod.). Použití webu může být pouze 1/3 ze všech použitých zdrojů. Vyžaduje se zároveň aktivní účast na semináři, to znamená, provedení výstupu (s možností doplnit tento výstup multimediální prezentací, správné odpovědi na otázky kladené učitelem apod., přemýšlení nad zadaným tématem a nerušení průběhu výuky jinými záležitostmi, které se studovaným tématem nesouvisejí).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/UOPK_8013