PdF:Vs3BP_AA2 Art-therapy studio 2 - Course Information
Vs3BP_AA2 Art-therapy studio 2
Faculty of EducationSpring 2015
- Extent and Intensity
- 0/3/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Libor Graclík (lecturer)
Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Department of Art – Faculty of Education
Contact Person: Dagmar Kafoňková
Supplier department: Department of Art – Faculty of Education - Timetable
- Fri 27. 2. 8:25–9:10 ateliér 18A
- Timetable of Seminar Groups:
Vs3BP_AA2/02: Sat 21. 2. 9:20–17:25 učebna 15, Fri 20. 3. 9:20–17:25 učebna 15, Sat 28. 3. 7:30–14:40 učebna 15, L. Graclík - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Special Arts for Education (programme PdF, B-SPE)
- Course objectives
- Student should be able to reflect the self-process of artwork and to analyse the progress by using methods and procedures of art-therapy with accent on individual and group experience.
- Syllabus
- Subjects of arttherapy, experience, reflexion, self-reflexion.
- Literature
- DAVIDO, Roseline. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Translated by Alena Lhotová - Hana Prousková. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008, 205 s. ISBN 9788073674151. info
- LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie : nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Translated by Johana Elisová. Vydání první. Praha: Portál, 2005, 279 stran. ISBN 8071788643. info
- OAKLANDER, Violet. Třinácté komnaty dětské duše :tvořivá dětská psychoterapie v duchu Gestalt terapie. Vyd. 1. Dobříš: Drvoštěp, 2003, 261 s. ISBN 80-903306-0-6. info
- ŠICKOVÁ-FABRICI, Jaroslava. Základy arteterapie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 167 s. ISBN 80-7178-616-0. info
- ALBRICH. Současná arteterapie v České republice a v zahraničí. 2000. ISBN 80-7290-004-8. info
- CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2000, 199 s. ISBN 80-7178-428-1. info
- Teaching methods
- individual and group projects, practical training
- Assessment methods
- 1 written reflexion (essay) of the own art-work process (changes, progress etc.)
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 3 seminář.
- Enrolment Statistics (Spring 2015, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2015/Vs3BP_AA2