PdF:SPDRA_PDP3 Dissertation Preparation 3 - Course Information
SPDRA_PDP3 Dissertation Preparation 3
Faculty of EducationSpring 2016
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 15 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D. (lecturer)
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. (lecturer)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Supplier department: Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Special Education (eng.) (programme PdF, D-SPD) (2)
- Course objectives
- Main objectives can be summarized as follows: searching special literature; scheduling and realization research; evaluation and delivery of opinion scientific piece of knowledge female former Dissertation thesis.
- Syllabus
- The basic workconception: warp Dissertation thesis, workstudy special literature; literature scheduling; researchrealization and researchevaluation; conjecturesdelivery of opinion results by the help of Dissertation thesis.
- Literature
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008, 407 s. ISBN 9788073674854. info
- PUNCH, Keith. Základy kvantitativního šetření. Translated by Jan Hendl. Vydání první. Praha: Portál, 2008, 150 stran. ISBN 9788073673819. info
- JANÍK, Tomáš and Petr KNECHT. Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy (Educational research and the reform of school curriculum in the Czech Republic). In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. 1st ed. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, p. 1-12. ISBN 978-80-7040-987-9. info
- NOVOTNÝ, Petr. Kam směřuje evropský pedagogický výzkum a jeho přední konference (Where does the European Educational Research and its Foremost Conferences head For?). In SPFFBU U 8 (2003). Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, p. 161-163. Řada pedagogická. ISBN 80-210-3120-4. info
- GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogický výzkum očima učitelů základních a středních škol (Pedagogical research by teachers of elementary and secondary schools). In Český pedagogický výzkum v současných společenských podmínkách. Brno: ČAPV a Ústav ped. věd FF MU, 1997, p. 98-101. ISBN 80-7204-083-9. info
- PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Karolinum, 1995, 132 stran. ISBN 8071841323. info
- ŠVEC, Vlastimil. Kvalitativní pedagogický výzkum (Qualitative pedagogical research). In Kapitoly z metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994, p. 72-76. ISBN 80-210-1031-2. info
- Teaching methods
- Lecture.
- Assessment methods
- Consultation, handover Dissertation thesis,credit.
- Language of instruction
- English
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: individuálně. - Teacher's information
- http://www.ped.muni.cz/wsedu
- Enrolment Statistics (Spring 2016, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2016/SPDRA_PDP3