PdF:ARTKC_PRTe Projektivní techniky - Informace o předmětu
ARTKC_PRTe Projektivní techniky
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/0/8. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Ivan Šmahel, CSc. (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Předmět je určen výhradně účastníkům CŽV! Není nabízen ostatním oborům a nebude udělována výjimka. - Mateřské obory/plány
- DPS Arteterapie (program PdF, C-CV)
- Expresivní terapie se zaměřením na arteterapii (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Seznámení s projektivními technikami v Ps s ohledem na analýzu dětské kresby. Analýza rodinných vztahů prostřednictvím dětské kresby.
- Osnova
- Vývoj dětské kresby. Kresba rodiny. Barevné vyhodnocení. Vyhodnocení vztahů dítěte k jednotl. členům rodiny.
- Literatura
- ŽENATÁ, Kamila. Obrazy z nevědomí : práce v arteterapeutickém ateliéru. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 150 s. ISBN 807367033X. info
- OAKLANDER, Violet. Třinácté komnaty dětské duše :tvořivá dětská psychoterapie v duchu Gestalt terapie. Vyd. 1. Dobříš: Drvoštěp, 2003, 261 s. ISBN 80-903306-0-6. info
- WOLLSCHLÄGER, Gerhard a Maria-Elisabeth WOLLSCHLÄGER. Symbol v diagnostice a psychoterapii :práce s předmětnými symboly v individuální, rodinné a skupinové terapii. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 196 s. ISBN 80-7178-643-8. info
- DAVIDO, Roseline. Kresba jako nástroj poznání dítěte :[dětská kresba z pohledu psychologie]. Edited by Jaroslav Šturma, Translated by Alena Lhotová - Hana Prousková. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 205 s., 8. ISBN 80-7178-449-4. info
- MEGLIN, Diana a Nick MEGLIN. Kreslení jako cesta k sebevyjádření. Translated by Monika Kittová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 223 s. ISBN 807178446X. info
- VANČÁT, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení : gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. Vyd. 1. V Praze: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2000, 167 s. ISBN 8071849758. info
- ČAČKA, Otto. Psychologie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. 1. vyd. Brno: Doplněk, 1999, 366 s. ISBN 80-7239-034-1. info
- Arteterapie s dětmi. Edited by Caroline Caseová - Tessa Dalleyová. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 175 s., [8. ISBN 80-7178-065-0. info
- HUYGHE, René. Řeč obrazů ve světle psychologie umění. Vyd. 1. Praha: Odeon, 1973, 311 s. URL info
- Výukové metody
- ukázky a cvičení
- Metody hodnocení
- kredit za závěrečnou práci
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/ARTKC_PRTe