PdF:SP7BP_ZSP6 Zákl. spec. ped. 6 logo - Informace o předmětu
SP7BP_ZSP6 Základy speciální pedagogiky Logopedie
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Barbora Ilgnerová (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP7BP_ZSP6/01: Čt 16:40–17:25 učebna 30, B. Ilgnerová
- Předpoklady
- PŘEDMĚT JE URČEN POUZE STUDENTŮM SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (něm.) (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Cíle předmětu
- Po úspěšném absolvování tohoto předmětu student bude - ovládat základní terminologii vztahující se k oboru logopedie - osvojí si poznatky k etiologii a symptomatologii jednotlivých forem narušené komunikační schopnosti - bude se orientovat v systému péče o osoby s narušenou komunikační schopností.
- Osnova
- Logopedie – předmět základní úkoly, postavení v systému věd. Komunikace, komunikační proces Narušená komunikační schopnost – vymezení, klasifikace. Kategorie narušené komunikační schopnosti – vymezení, etiologie, symptomatologie, diagnostika a terapie. Organizace logopedické intervence – logoped, logopedický asistent. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností.
- Literatura
- BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Jiřina KLENKOVÁ a Radka HORÁKOVÁ. Logopedie a surdopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-136-2. info
- KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, 13 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-120-0. info
- KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie - interdisciplinární vědní obor. In VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. vyd. Brno: Paido Brno, 2004, s. 106 - 122. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9. info
- KLENKOVÁ, Jiřina. Kapitoly z logopedie I. druhé. Brno: Paido, 2000, 94 s. ISBN 80-85931-88-5. info
- KLENKOVÁ, Jiřina. Kapitoly z logopedie II a III. In Kapitoly z logopedie II a III. Brno: Paido, 1998, 101 s. ISBN 80-85931-62-1. info
- Výukové metody
- Seminář, diskuse.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemným testem. K absolvování předmětu je třeba uspět ze 70%.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/SP7BP_ZSP6