PdF:UPVK_8001 Seminář k bakalářské práci 1 - Informace o předmětu
UPVK_8001 Seminář k bakalářské práci 1
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/0/.4. 5 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jan Válek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 18. 3. 9:20–11:55 Dětské centrum, So 29. 4. 9:20–11:00 učebna 7
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Doplňující pedagogické studium pro učitele odborných předmětů na středních školách (program PdF, C-CV)
- DPS Učitel odborných předmětů na středních školách (program PdF, C-CV)
- DPS Učitelství odborného výcviku a praxe (program PdF, C-CV)
- Studium pro pracovníky v dopravní výchově a státní správě pro dopravu (program PdF, C-CV)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (3)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování se zaměřením na dopravní výchovu (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování se zaměřením na obchod a služby (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování se zaměřením na technické obory (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování se zaměřením na zdravotnictví (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu pro studenty jsou: - posoudit kvalitu dostupné literatury k dané problematice, - vyjádřit vlastními slovy výzkumné otázky nebo pracovní hypotézu svojí bakalářské práce, - zpracovat teoretickou část bakalářské práce, vyvodit závěry pro zpracování praktické části bakalářské práce.
- Osnova
- . Úvod do předmětu • Metodologické otázky, návaznosti na obor a spisovná čeština • Volba tématu, osnova bakalářské práce • Výběr a metodika zpracování odborné literatury (pedagogika, psychologie, didaktika, téma) • Pracovní hypotéza, výzkumné otázky, formulace hypotéz • Způsoby shromažďování podkladů • Příprava teoretické části bakalářské práce • Příprava praktické části bakalářské práce • Norma k citování literatury • Organizační zabezpečení • Vkládání náležitostí bakalářské práce do ISu • Informace k obhajobě bakalářské práce . Doplňující témta
- Literatura
- povinná literatura
- HOLOUŠOVÁ, Drahomíra. Jak psát diplomové a závěrečné práce. 2., přeprac. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000, 110 s. ISBN 8070678410. info
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 9788026202196. info
- CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada, 2007, 265 stran. ISBN 9788024713694. info
- PRŮCHA, Jan. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-49-4. info
- doporučená literatura
- OURODA, Karel. Odborná písemná práce studentů jako mimořádná příležitost k vynikající sebeprezentaci. 1. vyd. Beijing: Beijingská univerzita zahraničních studií, 2010. info
- KOHOUTEK, Rudolf a Karel OURODA. Jak studovat. Brno: CERM akademické nakladatelství, 2000, 20 s. ISBN 8072041517. info
- SLANÝ, Antonín a Jaroslav NEKUDA. Jak /ne/napsat závěrečnou práci. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1993, 86 s. ISBN 80-210-0727-3. info
- Pedagogický výzkum v zahraničí. Praha: Ústav školských informací (ÚŠI), 1990, 113 s. ISBN 8021100494. info
- KERLINGER, Fred N. Základy výzkumu chování : pedagogický a psychologický výzkum. Vyd. 1. Praha: Academia, 1972, 705 s. info
- neurčeno
- OURODA, Karel. Rozhovor ke 4. světovému fóru komparativní pedagogiky - Beijing 2011. 1. vyd. Beijing, 2011. URL info
- JANÍK, Tomáš a Petr KNECHT. Didaktická transformace učiva a učebnice: k roli didaktických znalostí obsahu autora učebnice. In Kurikulum a učebnice. 2008. ISBN 978-80-210-4730-3. info
- Český pedagogický výzkum v současných společenských podmínkách : sborník z 3. mezinárodní konference : Brno, 27. a 28. června 1995. Edited by Jan Sup. Brno: Cerm, 1997, 174 s. ISBN 8072040839. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogický výzkum očima učitelů základních a středních škol. In Český pedagogický výzkum v současných společenských podmínkách. Brno: ČAPV a Ústav ped. věd FF MU, 1997, s. 98-101. ISBN 80-7204-083-9. info
- ŠVEC, Vlastimil. Kvalitativní pedagogický výzkum. In Kapitoly z metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994, s. 72-76. ISBN 80-210-1031-2. info
- Výukové metody
- Konzultace Úkol k samnostudiu - zpracování projektu
- Metody hodnocení
- Vypracování projektu bakalářské práce, průběžná konzultace projektu bakalářské práce, zápočet. Ke získání zápočtu je potřeba odevzdat projekt bakalářské práce v rozsahu nejméně 4 – 5 stránek formátu A4. Při zpracování je potřeba použít minimálně 3 různé zdroje (např. knihu, článek z časopisu, článek z webu apod.). Použití webu může být pouze 1/3 ze všech použitých zdrojů. Vyžaduje se zároveň aktivní účast na semináři, to znamená, provedení výstupu (s možností doplnit tento výstup multimediální prezentací, správné odpovědi na otázky kladené učitelem apod., přemýšlení nad zadaným tématem a nerušení průběhu výuky jinými záležitostmi, které se studovaným tématem nesouvisejí).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/UPVK_8001