AJ3DC_TEHO Testování a hodnocení na středních školách

Pedagogická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/0/12. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Martina Hulešová, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Tento kurz navazuje na informace získané v základních kurzech testování, tedy Testování a hodnocení. Ve variantě kurzu pro střední školy je kladen důraz na kritický rozbor zkoušky a také na základy testování anglického jazyka pro specifické účely (Business, Legal, Medical).
Osnova
  • Summary of testing techniques and test types. Validity and reliability of testing. TOEFL exam - receptive skills. TOEFL exam - productive skills. ESP - Business, Legal, Medical.
Literatura
    povinná literatura
  • HUGHES, Arthur. Testing for language teachers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 251. ISBN 0521484952. info
    neurčeno
  • PALMER, Adrian S. a Lyle F. BACHMAN. Language testing in practice : designing and developing useful language tests. Oxford: Oxford University Press, 1996, vi, 377. ISBN 0194371484. info
  • BACHMAN, Lyle F. An investigation into the comparability of two tests of English as a foreign language. Edited by Bernard Spolsky. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1995, 228 s. ISBN 0521481678. info
  • CARROLL, Brendan J. a Patrick J. HALL. Make your own language tests : a practical guide to writing language performance tests. 1st ed. Oxford: Pergamon Press, 1985, xi, 172 s. ISBN 0-08-031547-X. info
  • Advanced in language testing. Edited by Bernard Spolsky. Arlington, Va.: Center for Applied Linguistics, 1979, vii, 139 s. ISBN 0-87281-074-7. info
Výukové metody
The course will be taught using the following methods:
1. Group-work (constructing tests);
2. Problem-solving (classroom activities)
3. Pretesting;
4. Peer evaluation of the presented outcomes (in the classroom as well as online during the follow-up phase);
5. Tutor's feedback, pretesting results discussed.
Metody hodnocení
Presentation of specific testing issues according to the given criteria.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019.