PdF:BIp043 Didaktika terénní výuky - Informace o předmětu
BIp043 Didaktika terénní výuky
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/0/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (na dostudování hlavní) (program PdF, B-PR3S)
- Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (na dostudování vedlejší) (program PdF, B-PR3S)
- Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-PR3S) (2)
- Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-UCB) (2)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (na dostudování hlavní) (program PdF, N-PR2)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (na dostudování vedlejší) (program PdF, N-PR2)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-PR2) (2)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Pro výuku přírodovědy a přírodopisu je charakteristické využívání venkovního prostředí, ať již v biotopech městských či mimoměstských, tedy terénní výuky. Využívání této výukové strategie je typické především pro výuku přírodovědných předmětů.
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- vyhodnotit možnosti daného prostředí pro potřeby výuky vybraných témat pomocí terénní výuky
- připravit a se žáky 1. či 2. stupně realizovat terénní výuku na vybraných biotopech
- reflektovat práci svou jako učitele, ale také práci žáků
- zdůvodnit rozdíly ve výuce ve třídě a terénní výuce - Osnova
- Předmět bude realizován blokově, přičemž studenti v průběhu semestru navštíví několik prostředí vhodných pro využívání terénní výuky a v jednom z nich budou realizovat praktickou výuku se žáky 1. nebo 2. stupně základní školy.
- 1. Školní dvůr 2. Biotopy městské (park, nábřeží) 3. Biotopy blízké přirozeným - les 4. Biotopy umělé - pole, louka, rybník
- Literatura
- Řehák, Bohuslav: Vycházky do přírody. Praha, SPN 1968
- Výukové metody
- Terénní výuka
- Metody hodnocení
- závěrečný skupinový projekt
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/BIp043