PdF:RJ1030 Jazykový seminář 4 - Informace o předmětu
RJ1030 Jazykový seminář 4
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. v kombinovaném studiu 24 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Janina Krejčí, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Tat'jana Savčenko, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RJ1030/01: St 10:00–11:50 učebna 62, T. Savčenko
RJ1030/02: Po 12:00–13:50 učebna 62, T. Savčenko
RJ1030/03: Pá 1. 3. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 15. 3. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 29. 3. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 12. 4. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 3. 5. 8:00–9:50 učebna 54, T. Savčenko - Předpoklady
- Znalost ruského jazyka na úrovni A2.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zdokonalit jazykové znalosti a dovednosti studentů, rozvíjet schopnost ústního a písemného projevu, gramatické dovednosti, zlepšit výslovnost a rozvíjet umění aplikovat získané znalosti v praxi.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu student
-rozumí základním principům a složkám současného ruského pravopisu;
-rozumí autentickým textům a nahrávkám v ruském jazyce;
-komunikuje v ruském jazyce na témata probraná během semestru;
-umí okomentovat gramatické a lexikální jevy, vyplývající z charakteru určitého tématu. - Osnova
- 1 - 2. Jakou má povahu tvůj partner/ka? Jaký bys chtěl být? Povahové typy.
- 3 - 4. Co nosím rád? Oblékám se podle nálady? Jak se Ti líbí současná móda? Co preferuješ ve svém šatníku?
- 5 - 6. Máš řidičský průkaz? Jaké dopravní značky znáš? Dopravní situace ve městě a mimo město. Sestavení dialogů.
- 7 - 8. Komunikace v bance. Bankomat: obsluha, výběr peněz.
- 9 - 10. Co vím o Rusku? Jaká je tvoje země, kolik má obyvatel, jakou má rozlohu, jaká jsou největší města (komparativní rusko český aspekt).
- 11 - 12. Jaké svátky máš nejraději? Jaké tradice dodržujete ve vaší rodině? Letní a zimní svátky (komparativní rusko - český aspekt).
- Literatura
- povinná literatura
- JANEK, Adam a Julija MAMONOVA. Učebnice současné ruštiny : vhodné i pro samouky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 410 s. ISBN 9788025128596. info
- doporučená literatura
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vyd. 2. Voznice: Leda, 2007, 535 s. ISBN 9788073351120. info
- BALCAR, Milan. Ruská gramatika v kostce. Vyd. 1. Praha: Leda, 1999, 125 s. ISBN 80-85927-56-X. info
- neurčeno
- BRČÁKOVÁ, Dagmar, Natalia ARAPOVA a Veronika MISTROVÁ. Govorite po-russki : ruská konverzace. 2., upravené a rozšířen. Voznice: Leda, 2014, 216 stran. ISBN 9788073351397. info
- HORVÁTOVÁ, Marie. Ruská konverzace. Vydání I. Praha: Ekopress, 2004, 255 stran. ISBN 8086119823. info
- ŽOFKOVÁ, Hana. Česko-ruská konverzace. Vyd. 1. Voznice: LEDA, 2003, 407 s. ISBN 8073350203. info
- Výukové metody
- Seminář. Samostatná domácí příprava, čtení a poslech textů v ruském jazyce.
- Metody hodnocení
- Pravidelná aktivní účast na seminářích (tolerance dvou absencí za semestr); Závěrečná esej v ruském jazyce (tolerují se 3 chyby).
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Předmět rozvijí jazykové znalosti a komunikační dovednosti studenta. V kurzu si studenti nejen osvojí novou slovní zásobu, ale také procvičí základní principy ruského pravopisu a obtížné jazykové jevy v porovnání s českým jazykem. Teoretické znalosti jsou procvičovány na materiále lexikálních, gramatických a fonetických cvičení, pomocí textů a videonahrávek.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/RJ1030