PdF:FJ3034 Výuka jazykových prostředků ve - Informace o předmětu
FJ3034 Výuka jazykových prostředků ve francouzštině
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/1/0. kombinované studium 4 hod. konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ3034/01: každý lichý čtvrtek 15:00–16:50 učebna 55, H. Kyloušková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (program PdF, N-FJ2) (4)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (3)
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje na kapitoly probírané v Didaktice 1-3, zejména na výuku jazykových prostředků v jazykové třídě. Zde se daná problematika dále rozvíjí prostřednictvím různých aktivit, při nichž si studenti procvičí, jak je použít v praxi. Hlavní linií předmětu, od které se odvíjí program kurzu, je vypracování různých typů cvičení, které studenti vyzkoušejí během své učitelské praxe.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu studenti dokáží: sestavit různé typy cvičení a aktivit na jednotlivé jazykové prostředky (gramatika, slovní zásoba, výslovnost, pravopis), demonstrovat své dovednosti v metodických listech, aplikovat své poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- 1. Différentes activités pour pratiquer la grammaire. 2. Différentes activités pour pratiquer le lexique. 3. Différentes activités pour pratiquer la prononciation. 4. Différentes activités pour pratiquer l'orthographe.
- Literatura
- Abry, D., & Chalaron, M.-L. (2014). La nouvelle grammaire des premiers temps A1-A2. Grenoble: PUG.
- Bogaards, P. (2003). Le vocabulaire dans l’apprentissage des langues étrangères. Paris: Didier.
- Cuq, J.-P. (2003). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG.
- Cuq, J.-P. (2003). Dictionnaire didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International.
- Dubrava, J.-P. (2005). SOS orthographe. Paris: Ellipses.
- Desmons, F., Ferchaud, F., Godin, D., & Guerrieri, C. (2008). Enseigner le FLE (français langue étrangère): Pratiques de classe. Paris: Belin.
- Léon, M. (2003). Exercices systématiques de prononciation française. Paris: Hachette.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce. Studenti kombinovaného jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
- Metody hodnocení
- Seminární práce.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Další informace k průběhu a ukončení předmětu studenti naleznou ve Studijních materiálech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/FJ3034