PdF:TI0002 Hry a hračky ze dřeva - Informace o předmětu
TI0002 Hry a hračky ze dřeva
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 8 h. konz./sem. (komb. stud.). 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Vybíral, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Petr Vybíral, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Vybíral, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TI0002/01: Po 14:00–15:50 učebna 47, P. Vybíral
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TE3S) (2)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-TE2) (2)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání vědomostí a dovedností při tvorbě didaktických her a kreativních hraček ze dřeva. Ve cvičeních se studenti seznámí se současným pojetím v oblasti tvorby dřevěných skládaček, puzzle, domina, pexesa, dřevěných hlavolamů, tahacích dřevěných hraček a stavebnic.
- Výstupy z učení
- Studenti: Navrhnou a popíší pracovní pomůcky a nástroje pro realizaci her a hraček. Navrhnou technologický postup práce. Realizují vybrané náměty hlavolamů, her a hraček. Reflektují aktuální trendy při tvorbě výrobků. Vysvětlí zásady bezpečnosti a hygieny práce. Pracují podle vlastního nákresu nebo technického výkresu.
- Osnova
- Sylabus cvičení: 1. a 2. týden: Zásady bezpečnosti a hygieny práce při práci s nářadím a pomůckami. 3. a 4. týden: Didaktické prostorové skládačky ze dřeva a stavebnice. 5. a 6. týden: Dřevěné hry motorické, logické, přiřazovací, kostky, mozaiky, kubusy. 7. a 8. týden: Puzzle třídící, vkládací a výukové. 9. a 10. týden: Logické skládačky a hlavolamy, čertův uzel, jenga, hanojské věže, labyrinty. 11. a 12. týden: Stolní deskové hry, pexeso, domino.
- Literatura
- BROKBALLS, Willi. Jak vyrobit hry a hračky ze dřeva. Praha: Grada, 2008. 160 s., ISBN 978-80-247-2434-8
- NUTSCH, Wolfgang. Příručka pro truhláře. Praha: Europa-Sobotáles, 2006, 615 s. ISBN 8086706141. info
- Výukové metody
- Praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- Student vytvoří soubor námětů didaktických her a kreativních hraček, vypracuje technickou a výkresovou dokumentaci a vytvoří didaktické listy pro aplikaci her a hraček ve vyučování.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/TI0002