PdF:FC5830 Exkurze 2 - Informace o předmětu
FC5830 Exkurze 2
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 1/1/0. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
JUDr. Mgr. Ing. Kateřina Šmejkalová, PhD. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC5830/Kombi01: So 19. 2. 16:00–17:50 učebna 60, So 26. 2. 16:00–17:50 učebna 60, So 30. 4. 16:00–17:50 učebna 60, 18:00–19:50 učebna 60, P. Pecina, K. Šmejkalová
FC5830/Prez01: Po 15:00–15:50 učebna 6, St 12:00–12:50 učebna 6, P. Pecina, K. Šmejkalová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (jednooborový kombinovaný) (program PdF, B-OVP)
- Učitelství praktického vyučování (jednooborový prezenční) (program PdF, B-OVP)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (3)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Cíle předmětu
- Anotace: Po absolvování předmětu bude mít student důležité znalosti v oblasti přípravy, realizace a vyhodnocení mimoškolních vzdělávacích akcí. Pozornost je zaměřena na tematické, komplexní tematické a mezipředmětové exkurze v odborném vzdělávání. Cíle: cílem předmětu je osvojení vědomostí a dovedností v oblasti přípravy, realizace a vyhodnocení exkurze. Součástí výstupu je návrh a realizace konkrétní exkurze studenta v podmínkách odborného vzdělávání.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
- Student si osvojí základní principy plánování exkurze
- Student bude seznámen se zásadami sběru informací
- Student bude schopen interpretovat získané poznatky a zkušenosti
- Student bude schopen řešit jednoduché pedagogické problémy s použitím získaných zkušeností
- Student bude mít pozitivní postoj k přijímání nových informací a zkušeností
- Student naplánuje a realizuje vlastní exkurzi podle pokynů vyučujícího - Osnova
- 1. Příprava exkurze, (exkurze v rámci zařízení v ČR). 2. Dokumentace připravované exkurze. 3. Výběr, příprava a předběžné dokumentární zpracování obsahu a trasy exkurze. 4. Efektivnost a bezpečnost při cestování a přepravě. 5. Vlastní exkurze. 6. Vypracování záznamu, prezentace či dokumentace.
- Literatura
- doporučená literatura
- FRIEDMANN, Zdeněk. Exkurze jako specifická forma výuky. 1. vydání. Praha: Raabe, 2010, 7 s. Poradce k volbě povolání. ISSN 1801-8440. info
- RYCHNOVSKÝ, Boris a Zdeňka LOSOSOVÁ. Exkurze nebo terénní cvičení? In Didaktika biologie a didaktika geologie - současnost a perspektivy. Praha: UK v Praze, Přírodověd. fak., 2001, s. 81-84. ISBN 80-86561-01-1. info
- neurčeno
- Vaněček D., et al. Didaktika technických odborných předmětů. Praha: ČVUT, 2016. ISBN 978-80-01-05991-3
- Výukové metody
- Exkurze.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen kolokviem. K udělení kolokvia je třeba vypracovat zprávu z realizované exkurze podle pokynů vyučujícího.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/FC5830