PdF:TGC004 Methodology II - Course Information
TGC004 Methodology II
Faculty of EducationSpring 2022
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 10 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Department of Art – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Jitka Juřicová
Supplier department: Department of Art – Faculty of Education - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theory of Arts and Gallery Education (Eng.) (programme PdF, D-SPE4) (2)
- Theory of Arts and Gallery Education (programme PdF, D-SPE4) (2)
- Theory of Arts and Gallery Education (programme PdF, D-TVGP) (2)
- Theory of Art and Gallery Education (programme PdF, D-TAGE) (2)
- Arts Education (Eng.) (programme PdF, D-SPE) (2)
- Arts Education (Ger.) (programme PdF, D-SPE) (2)
- Arts Education (programme PdF, D-SPE) (2)
- Course objectives
- The aim is to focus on mediating the theory of art towards the general public and knowledge of the basics of art journalism.
- Learning outcomes
- Students can put the results of the research into practice, they can write both scholarly and popularizing text. He learns the basics of creating reviews, essays, feuilletons, interview and other genres, he can create a professional lecture.
- Syllabus
- Full-time tuition 2 hours a week Writing journalistic texts – comments, reviews, feuilletons, catalogue keywords
- Literature
- CHRÁSKA, Miroslav a kol. Evaluační pedagogické výzkumy a jejich metody. 1. vyd. Praha: Votobia, 2004. 319 s. ISBN 80-7220-210-3
- Allan, Roberta. Literatur in 5 Minuten. Ein Schnellkurs. Aus d. Amerikanischen von X. Osthelder. 1. Aufl. Frankfurt am Main: Zweitausendeins, 2002. 269 s. ISBN 3-86150-440-5.
- Horáček, Radek - Fišer, Zbyněk - Havlík, Vladimír. Slovem, akcí, obrazem - příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. 1. vyd. Brno : Vydavatelství Masarykovy univerzity, 2010. 162 s. SPISY PEDAGOGICKÉ FAKULTY MU sv. 146. ISBN 978-80-210-5389-2.
- Fišer, Zbyněk – Cholastová, Jitka. Tvorba odborného textu a techniky tvůrčího psaní na vysoké škole. In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, V 7. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4396-1, s. 65–75.
- Böttcher, Ingrid (Hrsg.). Kreatives Schreiben: Grundlagen und Methoden; Beispiele für Fächer und Projekte; Schreibecke und Dokumentation. 1. Aufl. Berlin: Cornelsen Scriptor, 1999. 190 s. ISBN 3-589-05050-0.
- Fišer, Zbyněk. (ed.) Tvůrčí psaní – klíčová kompetence na vysoké škole. 1. vyd. Brno: Doplněk, 2005. 184 s. ISBN 80-7239-182-8.
- Culler, Jonathan. Krátký úvod do literární teorie. Přel. J. Bareš. 1. vyd. Brno: Host, 2002. 168 s. ISBN 80-7294-070-8.
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012. 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
- Teaching methods
- News, reviews for exhibition and comments writing. Creation of an activating program.
- Assessment methods
- Texts analysis, critical discussion
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2022, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2022/TGC004