PdF:TI1025 Oborová praxe 2 - Informace o předmětu
TI1025 Oborová praxe 2
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 2 h. konz./sem. + praxe. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Karel Picka, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Karel Picka, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Zájem o výukovou činnost činnost v základní škole. Orientace ve školním vzdělávacím programu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TE3S) (2)
- Cíle předmětu
- Oborová praxe si klade za cíl vytvořit základní představu o praktických aplikacích vědomostí a dovedností získaných teoretickým studiem oboru. Praxe proběhne na základní škole a ve vytypovaném výrobním podniku (libovolná výroba technického charakteru, opravárenské služby, řemeslná dílna apod.). Projekt exkurze může student nabídnout k realizaci vedení základní školy.
- Výstupy z učení
- Student získá základní představu o aplikaci teoretických poznatků do školské praxe. Navštívením nejbližšího výrobního či opravárenského zařízení získá osobní přehled o pracovní činnosti.
- Osnova
- 1. 3 hospitace (náslechy) ve výuce praktických činností (dílenských prací) na základní škole (provést a odevzdat krátký zápis vlastních poznatků včetně přesné identifikace navštívené školy). 2. 3 hospitace (náslechy) ve výuce informatiky (resp. práce s počítačem) na základní škole (provést a odevzdat krátký zápis vlastních poznatků včetně přesné identifikace navštívené školy). 3. Odborná krátkodobá stáž ve vytypovaném podniku v regionu základní školy (případně vlastního bydliště). Podrobné seznámení s historií vzniku (podnikatelský záměr), s výrobou (nabídkou služeb), s technickým zařízením podniku, ekonomickými parametry, perspektivou apod. Vypracování projektu odborné exkurze s technickým zaměřením pro žáky konkrétní základní školy. Projekt bude obsahovat název a přesnou adresu vybraného podniku, kontaktní osobu včetně telefonu, textovou, případně obrazovou dokumentaci a vlastní návrh průběhu exkurze (metodický pokyn je nedílnou součástí učebního textu z didaktiky na http://wrack.ped.muni.cz/elearning/mod/resource/view.php?id=798). Cílem exkurze nemá být pouze seznámení s technologií výroby, ale informační vstup do oblasti drobného podnikání a návrh možného působení učitele v oblasti profesní orientace.
- Literatura
- FRIEDMANN, Zdeněk. Didaktika předmětů technického a informačně technologického charakteru. Brno: 2013, dostupné z http://wrack.ped.muni.cz/elearning/mod/resource/view.php?id=798
- FRIEDMANN, Zdeněk a Pavel PECINA. Didaktika odborných předmětů technického charakteru. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 88 s. ISBN 978-80-210-6300-6. info
- FRIEDMANN, Zdeněk. Didaktika technické výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001, 92 s. ISBN 8021026413. info
- Výukové metody
- hospitace, teoretická i praktická příprava na výuku
- Metody hodnocení
- Provést a odevzdat krátký zápis vlastních poznatků včetně přesné identifikace navštívené školy.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: v komb. stud. blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/TI1025