PdF:MA0028 Didaktika matematiky - Informace o předmětu
MA0028 Vybrané kapitoly z didaktiky matematiky
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/4/1.3. 16 hodin (kombinovaná forma). 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. (přednášející)
Mgr. Irena Budínová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra matematiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MA0028/KombiSem01: Pá 8. 3. 15:00–18:50 učebna 37, So 16. 3. 9:00–12:50 učebna 37, So 23. 3. 9:00–12:50 učebna 37, I. Budínová
MA0028/PrezSem01: Čt 8:00–11:50 učebna 34, I. Budínová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Matematika (program PdF, N-SS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-MA2) (4)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je to, aby byl student schopen analyzovat vzájemné souvislosti jednotlivých témat matematiky 2. stupně ZŠ a různé možnosti přístupu k výuce matematiky, vývoj matematických pojmů z hlediska jejich historického vývoje.
- Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu bude student schopen: Analyzovat vzájemné souvislosti jednotlivých témat matematiky 2. stupně ZŠ. Využívat různé možnosti přístupu k výuce matematiky. Chápat vývoj matematických pojmů z hlediska jejich historického vývoje.
- Osnova
- Historie matematiky a možnosti jejího využití ve školské matematice. Vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Vzdělávání nadaných žáků v matematice. Diferencovaná výuka. Tvorba gradovaných úloh a gradovaných testů. Rozvoj řešitelských strategií v různých částech školské matematiky. Výuka prostorové geometrie na základní škole. Didaktika matematiky v zahraničí. Literarura, časopisy.
- Literatura
- povinná literatura
- HEJNÝ, Milan. Teória vyučovania matematiky. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatel'stvo, 1989, 554 s. info
- doporučená literatura
- HEJNÝ, Milan a František KUŘINA. Dítě, škola a matematika :konstruktivistické přístupy k vyučování. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 187 s. ISBN 80-7178-581-4. info
- Výukové metody
- Přednáška a seminář
- Metody hodnocení
- aktivní účast (alespoň 70 %) na semináři, odevzdání vypracované osnovy jedné státnicové otázky, odevzdání jedné části portfolia
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/MA0028