PdF:RJ2BP_RZS4 Ruština pro začátečníky 4 - Informace o předmětu
RJ2BP_RZS4 Ruština pro začátečníky 4
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Vahalová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Janina Krejčí, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RJ2BP_RZS4/01: St 11:00–12:50 učebna 10, L. Vahalová
- Předpoklady
- Zájem o ruský jazyk.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (2)
- Francouzský jazyk pro hospodářskou a administrativní činnost (program PdF, B-FI)
- Francouzský jazyk pro hospodářskou a administrativní činnost (program PdF, B-HPS)
- Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na varhany se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (2)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (angl.) (program PdF, B-SPE) (2)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Lektorství cizího jazyka - francouzský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE) (3)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (angl.) (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE) (3)
- Pedagogické asistentství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky se zaměřením na inkluzivní vzdělávání pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Sociálně pedagogické asistentství (program PdF, B-SPE)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, B-PD)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika se zaměřením na inkluzivní vzdělávání pro střední školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (3)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP) (2)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje na předmět RJ2BP_RZS3 Ruštinu pro začátečníky 3. Cílem předmětu je upevňování dovedností a znalostí z fonetiky a gramatiky, rozvíjení dovednosti čtení s porozuměním, poslechu originálních ruských textů, ústního i písemného projevu. Hlavním úkolem je rozvoj a zdokonalování slovní zásoby a procvičování pravopisu a ruské mluvnice při pomoci doplňovacích a překladových cvičení.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen diskutovat na témata v rámci probíraných okruhů; správně používat nové lexikum; zdokonalí se v písemném a ústním projevu.
- Osnova
- Lekce 14. - 17. v učebnici "Učebnice současné ruštiny" (1. díl).
- Témata:
- Internet (В сети)
- Domácnost (На женщине дом держится)
- Charakter člověka (Человек человеку рознь)
- Oblečení (Не платье человека красит, а человек платье)
- Opakování (Повторение)
- Literatura
- povinná literatura
- BELYNTSEVA, Olga a Adam JANEK. Učebnik sovremennogo russkogo jazyka. Vydání 1. Brno: Computer Press, 2009, xii, 554. ISBN 9788025124420. info
- doporučená literatura
- MOZELOVA, Irina. Russkij suvenir: Bazovyj uroveň. Učebnyj kompleks po russkomu jazyku dlja inostrancev. Učebnik. Moskva: Russkij jazyk. Kursy, 2018. ISBN 978-5-88337-532-2.
- SOKOLOVA, Anastasija a Oxana TRUHLÁŘOVÁ. Cvičebnice ruské gramatiky : výklad gramatiky, více než 70 cvičení, klíč ke cvičením. 1. vydání. Plzeň: Fraus, 2020, 68 stran. ISBN 9788074895807. info
- DOLMATOVA, Olia a Ekaterina NOVACAC. Točka Ru : Russian course. Edited by Vladlena Pereklad. Moskva: [Pero], 2019, 139 stran. ISBN 9785604073339. info
- GOLOVATINA, Varvara, Veronika MISTROVÁ a Maria MOLCHAN. Tvoj šans A2 : ruština pro střední a jazykové školy : učebnice s integrovaným pracovním sešitem. 1. vydání. Plzeň: Fraus, 2019, 160 stran. ISBN 9788074895098. info
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vyd. 2. Voznice: Leda, 2007, 535 s. ISBN 9788073351120. info
- BARNET, Vladimír, Zina KLIKAROVÁ, Nina TURKOVÁ, Jana VACKOVÁ a Galina Aleksandrovna ZOLOTOVA. Ruština pro pokročilé. 2., upravené vydání. Voznice: Leda, 2007, 384 stran. ISBN 9788073351045. info
- Ruština nejen pro samouky :klíč - slovník. Edited by Věra Nekolová - Irena Camutaliová - Alena Vasiljeva-Lešková. Dotisk 1. vyd. Voznice: LEDA, 2004, 79 s. ISBN 80-85927. info
- ŽOFKOVÁ, Hana. Česko-ruská konverzace. Vyd. 1. Voznice: LEDA, 2003, 407 s. ISBN 8073350203. info
- KRYSTÝNKOVÁ, Jarmila. Ruská textová cvičebnice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1998, 175 s. ISBN 8021017473. info
- ŠROUFKOVÁ, Miloslava, Marta VENCOVSKÁ a Rostislav PLESKÝ. Russko-češskij, češsko-russkij slovar. Vyd. 1. Praha: LEDA, 1998, Lxxxiii, 9. ISBN 8085927411. info
- Výukové metody
- Semináře. V průběhu studia vypracovávají studenti domácí úkoly a v rámci samostatné práce lexikální cvičení, slohové práce.
- Metody hodnocení
- Písemný zápočet z probrané látky - viz osnova předmětu. K úspěšnému ukončení je potřeba dosáhnout alespoň 75%. Test se píše ve zkouškovém období, předtermín je možný jenom v tzv. "zápočtovém týdnu". Dřívější ukončení je možné pro studenty, kteří jdou ke SZZ (musí o tom však hned na začátku semestru informovat vyučujícího). Docházka není povinná.
- Informace učitele
- Doporučuji pravidelnou domací přípravu a aktivní účast v hodině.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/RJ2BP_RZS4