PdF:FC6010 Řízení kvality obchodu a služe - Informace o předmětu
FC6010 Řízení kvality obchodu a služeb
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 2/0/0. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DPS Učitel odborných předmětů na středních školách (program PdF, C-CV)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, N-SS) (4)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace služby (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace strojírenství (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro základní a střední školy - specializace obchod a služby (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na získání znalostí a dovedností z oblasti kvality a managementu kvality se zaměřením do oblasti obchodu a služeb. Studenti získají přehled o aktuálním přístupu ke kvalitě i k vývoji pohledu na kvalitu ve spojitosti s významnými osobnostmi kvality a managementu kvality. Přehledně jsou přiblíženy nástroje managementu kvality (PDCA cyklus, Brainstorming, Kiezen, Ishikawův diagram a různé další formy diagramů...). Rozvedený jsou specifika managementu jakosti ve službách a kvalita (ve) vzdělávání. V závěru jsou studentům poskytnuty informace z navazující oblasti ochrany spotřebitele. Uvedené přístupy jsou koncipované jak s pohledu národní úrovně, tak z úrovně Evropské Unie a mezinárodní úrovně.
Vědomosti: teoretické přístupy k managementu kvality a ochraně spotřebitele v širším spektru oborů uplatnění
Dovednosti: aplikace nástrojů managementu kvality a ochraně spotřebitele v širším spektru oborů uplatnění
Postoje: pozitivní přístup k managementu kvality a ochraně spotřebitele - Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu budu studenti umět definovat základní principy systému managementu kvality a ochrany spotřebitele, umět aplikovat informace o systému managementu jakosti pro oblast obchodu a služeb, uplatnit principy managementu kvality při hodnocení škol a vzdělávání.
- Osnova
- 1) Kvalita a Management kvality: Úvod a osobnosti
- 2) Nástroje managementu kvality
- 3) Management kvality ve službách
- 4) Kvalita (ve) vzdělávání
- 5) Ochrana spotřebitele
- Literatura
- povinná literatura
- VEBER, Jaromír. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. první. Praha: Grada Publishing, 2002, 163 s. ISBN 80-247-0194-4. info
- NENADÁL, Jaroslav. Moderní systémy řízení jakosti :quality management. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2002, 282 s. ISBN 80-7261-071-6. info
- doporučená literatura
- VEBER, Jaromír. Management kvality a environmentu : učební text vedlejší specializace management kvality, environmentu, bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. 1. vyd. V Praze: Vysoká škola ekonomická v Praze, nakladatelství Oeconomica, 2003, 157 s. ISBN 8024502895. info
- NENADÁL, Jaroslav. Měření v systémech managementu jakosti. 2. dopl. vyd.. Praha: Management Press, 2004, 335 s. ISBN 8072611100. info
- Výukové metody
- Přednáška, diskuze, příklady z praxe
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen kolokviem formou písemného testu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/FC6010